19 دی: معاون سیاسی فرمانداری شهرستان رامشیر از وقوع انفجار در خط انتقال گاز شرکت مارون پنج خبر داد و گفت: این انفجار که صبح امروز چهارشنبه رخ داد تلفات جانی نداشت.
جلیل ظهیری چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: میزان خسارتی که به تاسیسات خط انتقال گاز وارد شده هنوز مشخص نیست.
وی علت وقوع این انفجار را که با آتش سوزی همراه بود فرسودگی خط انتقال گاز اعلام کرد و گفت: آتش سوزی مهار شده است.
ظهیری با بیان اینکه این‌خط انتقال گاز در مجاورت بخش مشراگه شهرستان رامشیر و حوالی روستای رمیص قرار دارد افزود: انفجار و آتش سوزی ناشی از آن به اهالی روستا آسیبی وارد نکرده است.
معاون سیاسی فرمانداری رامشیر بیان کرد: این دومین انفجار گاز طی یک ماهه اخیر در این خط انتقال است و ضرورت دارد در اسرع وقت چاره اندیشی لازم از سوی شرکت نفت برای ایمن سازی این خط انتقال گاز صورت گیرد تا از وقوع حوادث دیگر جلوگیری شود.
شرکت نفت و گاز مارون پنج که در شهرستان رامشیر واقع شده است زیر نظر شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون اهواز قرار دارد.


ایمن سازی خط تزریق گاز مارون در پی حادثه نشت و آتش‌سوزی

روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیر جنوب اعلام کرد که خط ۱۶ اینچ خروجی ایستگاه تزریق گاز مارون که روز چهارشنبه ۲۶ آبان  دچار نشت جزئی و آتش سوزی شده بود، توسط کارگروه ایمنی و عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون ایمن سازی شد. 

به گزارش روز چهارشنبه از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، بر اساس ارزیابی کارشناسان، این حادثه در پی خوردگی و نشت جزئی خط مذکور در مکانی خارج از محدوده شهری و روستایی منطقه روی داد. 

این حادثه تلفات جانی در پی نداشته و هیچ گونه آسیبی نیز به روستاهای اطراف و تاسیسات فرایندی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون وارد نیامده است.


جزییات حادثه انفجار در خط لوله گاز شرکت نفت مارون

خوزستان فرماندار رامشیر از مهار آتش سوزی ناشی از انفجار در خط لوله گاز شرکت نفت و گاز مارون خبر داد. 

سالم عبادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص حادثه انفجار در خط لوله گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون اظهار کرد: در ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه امروز (۲۶ آبان ماه) در خط لوله گاز مربوط به شرکت نفت و گاز مارون که در محدوده روستاهای چارات و رمیص واقع بود، انفجار رخ داد. 

وی افزود: اگر چه این انفجار شدید بوده اما خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است. 

عبادی تصریح کرد: محل انفجار توسط نیروهای امدادرسان تحت کنترل قرار دارد و آتش سوزی ناشی از انفجار، مهار شده است. 

فرماندار رامشیر گفت: علت وقوع این حادثه در حال بررسی است اما در برداشت اولیه، دلیل این انفجار مانند انفجار چند وقت اخیر، فرسودگی خط لوله اعلام شده و تحقیقات در این خصوص در حال انجام است.




  • نویسنده :
  • منبع :