19 دی: سخنگوی وزارت خارجه گفت: بیانیه کارگروه خودخوانده آمریکا، سه کشور اروپایی و شورای همکاری خلیج فارس ارزش پاسخگویی ندارد.
سعید خطیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص بیانیه کارگروه خودخوانده آمریکا، تروئیکای اروپا و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در خصوص ایران گفت: این نشست و بیانیه تنظیم شده، آنچنان ساختگی، نمایشی و فاقد مشروعیت است که ارزش پاسخگویی ندارد.  
وی تصریح کرد: دولت آمریکا به عنوان ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ و طرفی که از برجام خارج شده و مسئول وضعیت فعلی پیش آمده است و به عنوان تنها کشور با سابقه استفاده از تسلیحات هسته‌ای، با سابقه‌ای سیاه از مداخله‌های متعدد در امور داخلی کشورهای مختلف و اصلی‌ترین فروشنده سلاح و مهمات به مناطق مختلف دنیا، بار دیگر درصدد بحران‌آفرینی و فضاسازی علیه ایران است.
خطیب زاده در این رابطه افزود: کشورهایی که باید پاسخگوی ماجراجویی‌ها و تجاوزهای خود در منطقه از جمله تجاوز هفت ساله به سرزمین یمن باشند نمی‌توانند در مقام مدعی علیه دیگران اتهامات بی اساس مطرح کنند و مسئولیت این جنایت‌ها را از خود سلب و اذهان عمومی را منحرف کنند.
رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و نمایندگان سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه و نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس در ریاض درباره ایران رایزنی کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :