19 دی: معاون امدادونجات هلال احمر قزوین گفت: از ۱۹ نفر کارگر محبوس در زیر آوار سیلوی در حال ساخت در نزدیکی شهرستان اوج، تاکنون ۱۱ مصدوم توسط نیروهای عملیاتی تیمهای واکنش سریع به مراکز درمانی منتقل شده اند.
به گزارش امدادونجات هلال احمر قزوین، «حکمت اله هاشمی» افزود: ساعت ۱:۲۳ بامداد امروز شنبه ۲۹ آبان ماه، گزارشی مبنی بر ریزش آوار یک سیلوی در حال ساخت  در روستای لک بخش حصار ولیعصر شهر آبگرم از توابع شهرستان آوج از طریق سازمان فوریتهای پزشکی اورژانس ۱۱۵ به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اعلام شد.
وی بیان کرد: تیم عملیاتی از مرکز استان پایگاه واکنش سریع و شعب تاکستان، بویین زهرا و آوج  با بکارگیری ۵ خودروی امدادی آمبولانس و ۲ دستگاه خودرو ست نجات و ۲ دستگاه خودرو کمک دار با تجهیرات تخصصی آوار برداری به محل حادثه اعزام شدند.
معاون امدادونجات هلال احمر قزوین اظهارداشت: در حال حاضر گروه های امدادی در حال رهاسازی و امدادرسانی سایر کارگران محبوس در زیر آوار این سیلوی در حال ساخت هستند.


ریزش سیلوی درحال ساخت آوج، یک کشته و ۱۲ مصدوم برجای گذاشت

 فرماندار آوج گفت: ریزش سیلوی ۲۰ هزار تنی درحال ساخت در روستای لک از توابع این شهرستان یک کشته و ۱۲ مصدوم برجای گذاشت. 

نصرت الله علیرضایی در گفت و گو با ایرنا افزود: این سیلو دارای دو بخش ۱۰ هزار تنی بوده که یکی تکمیل شده و دومی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسوول اضافه کرد: این سیلو در دو شیفت صبح و شب در حال تکمیل بود که در شیفت شب دچار ریزش و سانحه شد. 

وی افزود: در این حادثه، دستگاه بتن ریزی(تاور) دچار نقص و شکستگی می شود و بر سر سه نفر از کسانی که بر روی داربست و ۱۰ نفر که داخل سیلو بودند آوار می شود. 

این مسوول اضافه کرد:به محض بروز این حادثه در بامداد امروز پنج گروه از نیروهای امداد و نجات و هلال احمر از سطح استان و استان های مجاور به شهرستان رساندند و بعد از چهار ساعت امداد و نجات مصدومان به بیمارستان های تاکستان و قیدار اعزام شدند. 

وی گفت:مصدومیت بیشتر این افراد جزیی و چهار یا پنج نفر شدید بود ولی در مورد میزان درجه مصدومیت باید منتظر گزارش نهایی دستگاه ها باشیم. 

علیرضایی افزود:این سیلو در شهرستان آوج توسط شرکت شمس آذر در حال احداث است و از نظر فنی قطعا موضوع ساخت آن توسط دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار می گیرد و اگر اشکالی متوجه دستگاهی باشد گزارش خواهد شد.



  • نویسنده :
  • منبع :