19 دی: سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که این نیروها در پاسخ به افزایش حملات وحشیانه نیروهای ائتلاف، در هشتمین عملیات «موازنه بازدارندگی»، مراکز و پایگاه‌های حساس در شهرهای ریاض، جده، ابها، جیزان و نجران عربستان سعودی را هدف قرار دادند.
به گزارش رسانه‌های یمن، سرتیپ «یحیی سریع» عصر امروز (شنبه) در کنفرانس خبری اظهار داشت: نیروهای مسلح یمن در پاسخ به افزایش حملات وحشیانه نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان و ادامه جنایات آن‌ها علیه مردم یمن، عملیات نظامی گسترده‌ای را در عمق خاک عربستان سعودی انجام دادند و طی این عملیات مراکز و پایگاههای حساس در پنج شهر عربستان هدف قرار گرفت.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن با چهار فروند پهپاد از نوع «صماد ۳» پایگاه ملک خالد در ریاض و پایگاههای نظامی فرودگاه بین المللی ملک عبدالله در جده را هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: همچنین پالایشگاه «آرامکو» عربستان در جده را با چهار فروند پهپاداز نوع صماد ۲ هدف قرار گرفت.

وی افزود: در این عملیات نیروهای مسلح یمن به وسیله یک فروند پهپاد از نوع «صماد ۳» موفق به هدف قرار دادن یک پایگاه نظامی مهم در فرودگاه بین المللی «ابها» شدند و و با پنج فروند پهپاد از نوع «قاصف ۲ K» اهداف نظامی مختلف در مناطق «ابها»، «جیزان» و «نجران» را بمباران کردند.

سرتیپ سریع اظهار داشت که نیروهای مسلح یمن با ۱۴ پهپاد از نوع «صماد ۳»، «صماد ۲» و قاصف ۲ K » در این عملیات گسترده شرکت کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر توانایی این نیروها جهت انجام عملیات تهاجمی بیشتر علیه عربستان سعودی و امارات در چارچوب دفاع مشروع از وطن و مردم این کشور تاکید کرد.

هواپیماهایی ائتلاف سعودی از عصر پنجشنبه تا بامداد شنبه، ده‌ها بار به صنعا پایتخت و استان‌های صعده، الحدیده و عمران حمله کرده بودند.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :