19 دی: مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس ۱۱۵ شهرستان جهرم گفت: واژگونی خودرو حامل اتباع خارجی غیرمجاز در جاده جهرم-شیراز، یک کشته و ۱۰ مصدوم به دنبال داشت که از این تعداد، ۶ نفر متواری شدند.
محمد رحمانیان دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: خودروی پژو ۴۰۵ ساعت ۷:۳۷ صبح دوشنبه اول آذر دچار حادثه شد که  پس از اعلام تصادف به سامانه ۱۱۵، دو دستگاه آمبولانس از کوار، چهار دستگاه آمبولانس از جهرم، دو دستگاه آمبولانس هلال احمر و یک فروند بالگرد اورژانس به محل حادثه اعزام شدند تا مصدومان را راهی مراکز درمانی کنند.
بنا به اعلام قبلی مسئولان، تعداد تصادفات جاده‌ای در  محورهای ارتباطی شهرستان جهرم نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.
پیش‌تر، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی جهرم اعلام کرده است: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا دهم آبان ماه، ۴۹ نفر در تصادفات جاده‌ای در شهرستان جهرم جان باخته‌اند که این آمار نزدیک به آمار کل متوفیان سال ۱۳۹۹ حوادث جاده‌ای این شهرستان است.
انتقال اتباع بیگانه غیرمجاز از جرایم قاچاقچیان در محورهای استان فارس است که در این اقدامات، استاندارد حمل مسافر توسط خودروها رعایت نمی‌شود. از ابتدای امسال، موارد مشابه دیگری از واژگونی خودروهای حامل اتباع خارجی غیرمجاز در استان فارس گزارش شده است.
پیش از این، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ گفت: به دنبال تحولات اخیر و ورود اتباع افغانستان به ایران، تا  پایان مردادماه،‌حدود یک هزار و ۵۰۰ تبعه غیرمجاز افغان در استان فارس شناسایی و به مرزهای شرقی کشور منتقل شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :