19 دی: رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اعلام کرد که واکسن «رازی کووپارس » تولیدی این موسسه برای پیشگیری از کرونا جزو بهترین واکسن های دنیا بوده و مشتریان های خارجی دارد.
دکتر علی اسحاقی پنجشنبه در حاشیه رونمایی از پنج میلیون دز واکسن تولیدی موسسه رازی که با حضور وزرای بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی در کرج انجام شد، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با کار شبانه روزی موفق شدیم تا واکسن نوترکیب رازی را با دانش فنی صددرصد ایرانی و از نقطه کشف تا بهره برداری به تولید و مصرف نهایی برسانیم.
وی با بیان اینکه ایمنی سلول های بدن این واکسن بالای ۷۵ درصد و آنتی بادی خنثی کننده نیز بیش از ۸۰ درصد است، اظهار داشت: انتظار ما از وزارت بهداشت و درمان این است که این واکسن ها را از ما خریده و سفارش داده تا ما نیز بتوانیم بر همین اساس برنامه ریزی کنیم.
اسحاقی ادامه داد: از سوی دیگر در صورت عدم نیاز به ما امکان صادرات را با توجه به وجود مشتری های پر وپاقرص بدهند که البته در مرحله اول انتخاب ما این است که هموطنان خودمان از چنین واکسنی با این کیفیت بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه بازارهای هدف نیز مشخص شده اند، به دز بوستر واکسن کرونا رازی اشاره کرد و افزود: این واکسن به عنوان دز بوستر برای تمام واکسن هایی که تاکنون در کشور مورد استفاده قرار گرفته اند می تواند بهره برداری شود.

  • نویسنده :
  • منبع :