19 دی: نرخ هر دلار در صرافی‌های بانکی امروز (پنجشنبه، چهارم آذرماه) با ۴۰۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۲۷ هزار و ۷۵۳ تومان رسید.
قیمت فروش یورو نیز امروز پنجشنبه (۴‌ آذر) در مقایسه با روز گذشته با ۱۰۶ تومان افزایش، برابر با ۳۱ هزار و ۶۱۲ تومان بود. 
امروز همچنین قیمت خرید هر دلار ۲۷ هزار و ۲۰۳ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۳۰ هزار و ۹۸۶ تومان اعلام شد.
علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷ هزار و ۲۱۴ تومان و نرخ فروش آن ۲۷ هزار و ۴۶۱ تومان بود.
این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۳۰ هزار و ۴۶۶ تومان و نرخ فروش آن نیز ۳۰ هزار و ۷۴۲ تومان اعلام شد.
همچنین در سامانه نیما در معاملات روز پنجشنبه، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۶۴۵ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۳ هزار و ۸۰۱ تومان معامله شد.
به گزارش ایرنا، قیمت دلار از خردادماه وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد و در این محدوده نوسان داشت و در مقطعی به سمت رقم ۲۷ هزار تومان نیز حرکت کرد. در شهریورماه نرخ دلار نزولی یا ثابت بود، البته برای چند روزی نیز در محدوده قیمتی ۲۸ هزار تومان معامله می‌شد اما این شرایط دوامی نداشت.
قیمت دلار در هفته‌های گذشته در کانال ۲۷ هزار تومان نوسان داشت.


رشد اندک قیمت سکه در معاملات پایان هفته

قیمت سکه امروز (پنجشنبه، چهارم آذرماه) در بازار تهران با ۳۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به رقم ۱۲ میلیون و ۵۹۱ هزار تومان رسید. 

امروز، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش ۳۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز گذشته به رقم ۱۲ میلیون و ۵۹۱ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به قیمت ۱۲ میلیون و ۳۰۳ هزار تومان معامله شد. 

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان قیمت خورد. 

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۴۹ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌میلیون و ۴۱۳ هزار تومان شد. 

همچنین اُنس جهانی طلا با سه دلار و ۶۵ سنت کاهش نسبت به روز گذشته معادل یک‌هزار و ۷۹۱ دلار و ۱۱ سنت ارزش‌گذاری شد. 

به گزارش ایرنا، مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و انس جهانی است. امروز نرخ دلار در صرافی‌های بانکی در مقایسه با روز گذشته ۴۰۰ تومان افزایش یافت و به ۲۷ هزار و ۷۵۳ تومان رسید. انس جهانی طلا در بازار بیش از سه دلار افزایش داشت. بهای انواع سکه و طلا در واکنش به رشد قیمت دلار، افزایش یافت.



  • نویسنده :
  • منبع :