19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از اواخر روز چهارشنبه و شروع بارش باران و برف در غرب کشور خبر داد و گفت: از امروز تا چهارشنبه نیز با افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی مواجه هستیم.
«فریبا گودرزی» امروز (یکشنبه) در گفت‌و گو با ایرنا درباره وضعیت آب‌و هوای کشور، افزود: از اواخر وقت امروز بر اثر فعالیت سامانه بارشی، برای جنوب کشور در مناطقی از هرمزگان، جنوب کرمان، غرب و جنوب سیستان‌و بلوچستان بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه‌داد: بارش تگرگ، لغزندگی جاده‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه و تاخیر در پروازها برای این مناطق احتمال می‌رود.
گودرزی گفت: فردا در نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی، جنوب یزد و فارس بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.
به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، روز سه‌شنبه در مناطقی از خراسان جنوبی، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان‌و بلوچستان بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود.
وی بیان‌داشت: این وضعیت در جزایر واقع در تنگه هرمز و غرب دریای عمان نیز با رگبار و رعد و برق ادامه خواهد داشت.
گودرزی اظهار داشت: از اواخر وقت روز چهارشنبه و پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید در استان‌های شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش‌های پراکنده آغاز خواهد شد که در ارتفاعات به شکل برف و باران خواهد بود.
وی اضافه‌کرد: روز پنجشنبه گستره این بارش‌ها علاوه بر شمال غرب، مناطقی از غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز را نیز در بر می‌گیرد.
کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان‌کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سواحل خزر افزایش دما را خواهیم داشت و این مناطق با گرم‌باد همراه خواهد شد، اما از اواخر وقت چهارشنبه کاهش محسوس دما در استان‌های ساحلی دریای خزر رخ خواهد داد.
وی گفت: از امروز تا روز چهارشنبه با توجه به پیش‌بینی پایداری هوا، احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد.
گودرزی بیان‌داشت:آب‌های خلیج فارس نیز از بعدازظهر امروز تا روز دوشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.
وی خاطرنشان‌کرد: آسمان تهران امروز شاهد کاهش ابر و گاهی وزش باد خواهد بود، ضمن اینکه بیشینه دمای امروز در ایستگاه مهرآباد ۱۵ درجه سانتی گراد خواهد بود.

  • نویسنده :
  • منبع :