19 دی: معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: براساس مطالعات اکتشافی انجام شده در محدوده کوه بی‌بی‌مه در منطقه جنوب شرق زاهدان محدوده شهرستان میرجاوه یک کانسار جدید با ذخیره ۶ میلیون و ۲۴۲ هزار تن کانسنگ طلا با عیار ۱/۰۶ گرم در تن کشف شد.
محمود رضا رحمتیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: این ذخیره شامل ۲ بخش اکسیدی و سولفیدی بوده که میزان ذخیره سولفیدی کانسار پنج میلیون و ۹۶۲ هزار تن کانسنگ طلا با عیار متوسط ۱/۰۶ گرم در تن و بخش اکسیدی به میزان ۲۸۰ هزار تن کانسنگ با عیار متوسط ۱/۲۱ گرم در تن است.
وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری شرکت زنوبر ایرانیان در محدوده کانسار طلای بی بی مه، ۱۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال ۲۵ نفر بوده و پیش‌بینی می‌شود در صورت انجام مطالعات اکتشافی تکمیلی، ذخیره مذکور افزایش یابد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: مطالعات اولیه مکان‌یابی برای ساخت محل کارخانه فرآوری طلا و ارزیابی زیست محیطی توسط شرکت مذکور در حال انجام است.
کانسنگ طلا، سنگی حاوی ماده معدنی با ذرات ریز طلا است که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نبوده و زمانی که میزان آن به یک یا نیم گرم در هر تن برسد، با احداث کارخانه فرآوری قابلیت بهره‌برداری دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :