19 دی: سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به اینکه ظرفیت تزریق دز سوم واکسن تحت دز یادآور برای همه گروه‌های سنی آماده است، گفت: افرادی که 2 دز واکسن سینوفارم و برکت دریافت کردند می‌توانند نوع واکسن دز سوم را از میان واکسن‌های موجود انتخاب کنند.
مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در خصوص تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان، گفت: همه گروه‌های سنی شرایط تزریق واکسن یادآور یا همان دز سوم واکسن را دارند.
وی با بیان اینکه تا کنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار البرزی واجد شرایط، حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: تزریق دز سوم مستلزم گذشت زمان معین از دز دوم است؛ افرادی که واکسن سینوفارم و برکت دریافت کردند می‌توانند با گذشت یک الی سه ماه دز سوم واکسن را دریافت کنند.
به گفته بابایی بهترین زمان برای تزریق دز سوم واکسن، بین چهار تا شش ماه بعد از دز دوم است ولی متقاضیان اگر بخواهند می‌توانند یک ماه بعد از تزریق دز دوم نسبت به دریافت دز سوم اقدام کنند.
این مقام مسؤول با اشاره به اینکه تا کنون بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن در استان تزریق شده، ادامه داد: بعد از دز اول و دوم، تمام افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند و در این خصوص هیچ محدودیتی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه تمام مراکز تجمیعی استان باید نسبت به تزریق دز سوم به متقاضیان اقدام کنند، تصریح کرد: طبق دستورالعمل ستاد کرونا، کارمندان ادارات و فعالان واحدهای صنفی که تا کنون واکسن نزده‌‍‌اند، اجازه فعالیت ندارند.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته بنا شده در آینده نزدیک محدودیت‌ها برای کسانی که دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند برداشته شود.
بابایی با اشاره به نگرانی مردم از مشاهده سویه جدید کرونا در برخی کشورها گفت: برای مقابله با این سویه نیز بهترین راه واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ تجربه نشان داده در کشورهایی که واکسیناسیون عمومی انجام شده ولی مردم پروتکل‌ها را رعایت نکرده اند، شاهد افزایش تعداد مبتلایان هستیم.
بابایی اضافه کرد: هرچند واکسیناسیون تاثیر به سزایی در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد ولی نباید فراموش کنیم رعایت پروتکل‌ها هم به اندازه واکسیناسیون مهم است به همین دلیل از مردم تقاضا می‌شود استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را فراموش نکنند.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس