19 دی: مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: به علت نقص فنی پکیج های مدرسه، از بخاری در آبدارخانه استفاده شده بود که نشت گاز دی اکسیدکربن منجر به مسموم شدن دانش آموزان شده بود که در بررسی اولیه، جدا شدن لوله بخاری علت حادثه اعلام شده است.
حسین مقنی در گفت و گو با ایسنا درباره مسمومیت تعدادی از دانش آموزان و معلمان یک مدرسه در کاشان، اظهار کرد: گفت: بعد از بازگشایی مدارس در اول آذر، مدرسه قاضی طاهرآباد که ۱۶۰ دانش آموز دارد با یک سوم ظرفیت به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز کرد که ۲۸ نفر آنها به علت نشت گاز منوکسید کربن از بخاری مسموم شدند.
وی افزود: به علت نقص فنی پکیج های مدرسه، از بخاری در آبدارخانه مدرسه استفاده شده بود که نشت گاز دی اکسیدکربن منجر به مسموم شدن دانش آموزان شده بود که در بررسی اولیه، جدا شدن لوله بخاری علت حادثه اعلام شده است.
مدیر آموزش و پرورش کاشان، تصریح کرد: با گزارش به موقع و امدادرسانی اورژانس ۱۳ نفر از دانش آموزان سرپایی درمان شده و ۱۵ نفر نیز راهی بیمارستان شدند که ۱۰ نفر دیگر پس از بهبودی مرخص شده و پنج نفر در حال حاضر در اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان تحت درمان هستند.
مقنی گفت: به علت مسموم شدن دانش آموزان با گاز مونوکسبدکربن، به توصیه پزشکان تا پایدار شدن شرایط جسمی مصدومان و تکمیل مراحل درمانی مورد نیاز آنها تحت مراقبت قرار دارند.
ساعت ۱۱:۳۷ صبح روز گذشته، مسموم شدن ۱۰ معلم و  ۲۷ دانش آموز مدرسه ابتدایی دخترانه طاهرآباد گزارش شد.
 
  • نویسنده :
  • منبع :