19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم آلودگی هوا در چهار کلان‌شهر اصفهان، کرج، مشهد و تهران تا روز چهارشنبه خبر داد و گفت: در صورت عدم کنترل منابع آلاینده، احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی وجود دارد.
«امین حسین نقشینه» روز دوشنبه در گفت‌و گو با ایرنا درباره تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی، افزود: نوع مخاطره این سامانه،  انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه با کاهش کیفیت هوا و اثر مخاطره آن افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا همزمان با رشد غلظت آلاینده‌ها و شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی است.
کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در جنوب کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در تنگه هرمز و سواحل غربی سیستان‌و بلوچستان رگبار رعد وبرق گاهی وزش شدید باد موقت پیش‌بینی می‌شود.
به گفته نقشینه روز سه‌شنبه در مناطقی از خراسان جنوبی، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان‌و بلوچستان بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود.
وی بیان‌داشت: این وضعیت در جزایر واقع در تنگه هرمز و غرب دریای عمان نیز با رگبار و رعد و برق ادامه خواهد داشت.
کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از اواخر وقت روز چهارشنبه و پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید در استان‌های شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش‌های پراکنده آغاز خواهد شد که در ارتفاعات به شکل برف و باران خواهد بود.
وی اضافه‌کرد: روز پنجشنبه گستره این بارش‌ها علاوه بر شمال غرب، مناطقی از غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز را نیز در بر می‌گیرد.
کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان‌کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سواحل خزر افزایش دما را خواهیم داشت و این مناطق با گرم‌باد همراه خواهد شد، اما از اواخر وقت چهارشنبه کاهش محسوس دما در استان‌های ساحلی دریای خزر رخ خواهد داد.
نقشینه افزود: هوای تهران تا روز پنجشنبه همراه با غبار صبحگاهی خواهد بود.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه به تدریج افزایش ابر و گاهی بارش باران به صورت رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد و در شب بر شدت وزش باد در تهران افزوده می‌شود.
وی گفت: در مناطق شمالی استان تهران، بارش باران و برف پیش بینی می شود و در ارتفاعات احتمال کولاک برف وجود دارد. صبح جمعه بارش‌ها به صورت برف و باران همراه با کاهش دما ادامه پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: امروز نیز بیشینه دما در تهران ۱۵ درجه و کمینه دما ۷ درجه سانتی‌گراد خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :