19 دی: سخنگوی وزارت خارجه درپاسخ به اینکه آیا این خبر آمریکا که ملوانان ایرانی را نجات داده درست است یا نه، گفت: از جزییات اطلاع ندارم و موضوع را باید از نیروی مرزبانی و مسلح بپرسید.
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران، درپاسخ به اینکه آیا این خبر آمریکا که ملوانان ایرانی را نجات داده درست است یا نه، گفت: از جزییات اطلاع ندارم و موضوع را باید از نیروی مرزبانی و مسلح بپرسید.
روز گذشته نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرد: دو ماهیگیر ایرانی را که به مدت ۸ روز در دریا گرفتار شده بودند، در دریای عمان نجات داده است. بنا بر این گزارش، حال این دو نفر خوب گزارش شده است.
فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا NAVCENT اعلام کرد نجات این دو ماهیگیر ایرانی روز شنبه انجام شده است. کشتی «چارلز درو» متعلق به آمریکا شش ساعت پس از اولین درخواست کمک این قایق کوچک ماهیگیری، ماهیگیران ایرانی را نجات داده و به آنها آب، غذا و کمک پزشکی رسانده است.
فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا گفت این دو نفر به گشت دریایی عمان در نزدیکی مسقط تحویل داده شده و در هنگام تحویل در شرایط خوب و سلامت بودند.

  • نویسنده :
  • منبع :