19 دی: وزیر کشور گفت: بازارچه‌های مرزی برای توسعه اقتصاد استان‌های مرزی حائز اهمیت است لذا نگاه دولت بر فعال‌سازی هرچه بیشتر آنهاست.
احمد وحیدی ظهر دوشنبه بدو ورود به خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: بازگشایی برخی موارد که قبلا تعطیل بوده از طریق دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه باید انجام شود.
وی اظهار داشت: یکی از شعارها این بوده که در برنامه‌ها تمرکززدایی را از طریق دادن اختیارات بیشتر برای حمکرانی بهتر در سطح ملی و سطح استانی داشته باشیم و طبعا دولت سیزدهم این موضوع مهم را در برنامه داشته و دنبال می‌کند.
وزیر کشور گفت: در برنامه ۱۴۰۱ هم پیش‌بینی‌هایی شده که استانداران با اختیارات بیشتر و با منابع مالی بهتر و داشتن یک صندوق توسعه و پیشرفت استانی بهتر بتوانند مسائل استان‌ها را سر و سامان دهند و مبتنی بر اقتضائات استانی تصمیم‌گیری‌ها سریعتر و قوی‌تر انجام شود.
وی افزود: در این چارچوب بیش از اینکه پروژه‌ها در سطح ملی تعریف شود، پروژه‌ها در سطح استانی بتواند تعریف و دنبال شود.
وحیدی گفت: راه‌اندازی صندوق‌های توسعه و پیشرفت استانی در برنامه ۱۴۰۱ سازمان برنامه و بودجه پیش‌بینی شده و در حال طی کردن مراحل خود است لذا بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی، قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.
وی اضافه کرد: در سطح دولت یک سند آمایش ملی تایید و تصویب شده که به هر حال الان مبنا قرار دارد ولی ممکن است در جاهایی که نیاز به بازنگری داشته باشد، بازنگری شود.

  • نویسنده :
  • منبع :