19 دی: سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: طی روزهای آینده احکام اعضای کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی صادر می‌شود.
«سید نظام الدین موسوی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره روند تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از حقوق‌های نجومی گفت: مجلس پیش از این کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی را تشکیل داد و اعضای آن هم مشخص شدند و در روزهای آینده هم احکام اعضای این کمیته برای فعالیت صادر می‌شود.
سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه به مسائلی که در روزهای گذشته رخ داد و دریافتی‌های نجومی که در شرکت‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد، وزیر کار و مدیر آن شرکت با نجومی بگیران برخورد کردند و این افراد از سمت‌های خود عزل شدند.
وی تاکید کرد: رییس جمهوری هم به صراحت موضوع حقوق‌های نجومی را تقبیح کرده و تاکید کردند که بساط حقوق‌های نجومی باید برچیده شود و سازمان برنامه و بودجه را نیز موظف کردند راهکارهای لازم برای مقابله با حقوق‌های نجومی در بودجه سال ۱۴۰۱ را لحاظ کنند و مجلس هم در این موضوع با دولت همراهی خواهد کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیته تحقیق و تفحص مجلس درباره حقوق‌های نجومی، گفت: این کمیته گلوگاه‌هایی که سبب دور زدن قوانین می‌شود را شناسایی می کند و کمک خواهد کرد تا هم متخلفان به دستگاه‌ قضا معرفی شوند وایرادات موجود برطرف شود.
موسوی درباره مکانیسم دریافت حقوقهای نجومی اظهار کرد: این افراد به نحوی عمل می‌کنند که دریافتی آنها با مبلغی که در فیش حقوقشان درج می‌شود، متفاوت است. به عبارتی برخی از افراد در شرکت‌ها و سازمان‌ها مبلغ فیش حقوقی خود را اعلام می کنند در حالی که از طرق دیگر مانند کارت هدیه، سکه، پاداش و ... دریافت‌های نجومی دارند.
سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نوع دریافتی در حقیقت دور زدن قانون است و تیم تحقیق و تفحص این موضوعات را پیگیری خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص مجلس درباره حقوق‌های نجومی شامل همه نهادها، شرکت‌ها و دستگاه‌های کشور است و فقط معطوف به یک وزارتخانه یا سازمان خاص نیست.
بر اساس این گزارش، ۲۱ شهریور ماه امسال هیات کمیته تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی تعیین و بر اساس آن مالک شریعتی به عنوان رییس، غلامحسین رضوانی و محمدرضا میرتاج‌الدینی نواب رییس و احسان ارکانی به عنوان دبیر کمیته هیات تحقیق و تفحص انتخاب شدند.
همچنین بهروز محبی نجم آبادی، روح‌الله نجابت، جبار کوچکی‌نژاد، الیاس نادران، محسن زنگنه، مهرداد گودرزوند چگینی، حسینعلی حاجی دلیگانی و فتح الله توسلی سایر اعضای هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی هستند.


  • نویسنده :
  • منبع :