19 دی: کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی امروز در نشستی با حضور رییس سازمان انرژی اتمی، سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران را بررسی کرد.
محمود عباس زاده مشکینی در توضیح نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی، گفت: در جلسه امروز کمیسیون، رییس سازمان انرژی اتمی گزارشی از حضور رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در آستانه برگزاری نشست شورای حکام آژانس به نمایندگان ارائه کرد.
به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلام، در این نشست اهداف مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سیاست‌های جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه رافائل گروسی قرار است گزارشی از فعالیت‌های ایران در شورای حکام ارائه دهد،‌ یادآور شد: رییس سازمان انرژی اتمی در این جلسه گفت که تلاش شده تا در گزارشی که گروسی به شورای حکام آژانس می‌دهد، بهانه‌ای دست اروپایی‌ها در مذاکرات وین نیافتد.
عباس زاده مشکینی با اشاره به تحریف اظهارات مدیر کل از سوی برخی رسانه ها اظهار کرد: گروسی از تعبیر «ناتمام» درباره گفت‌وگو با مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی صحبت کرده بود اما این رسانه‌ها از تعبیر«عدم توافق» با ایران سخن گفتند.
وی تصریح کرد: رییس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت که سفر گروسی طوری مدیریت شد که غربی‌ها نتوانند بهانه‌ای در مذاکرات وین داشته باشند یا مدیر کل آژانس گزارشی خلاف واقع در شورای حکام ارائه دهد.

  • نویسنده :
  • منبع :