19 دی: در پی مشاهده تعدادی خودروی لوکس با پلاک کشور قطر در شهر بوشهر نگرانی هایی مبنی بر احتمال ورود اتباع خارجی جهت شکار در کشور به وجود آمده است که شاید این افراد از کشور قطر جهت شکار گونه‌های جانوری وارد شده‌اند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، فرهاد قلی نژاد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پس از اطلاع از ورود خودروها پیگیری لازم در این خصوص از طریق دستگاه های متولی انجام گرفته و فعلا ادوات شکار و صید نزد این افراد مشاهده نشده و با توجه به اینکه هیچگونه پروانه شکار و صیدی برای اتباع خارجی در استان بوشهر صادر نگردیده است هرگونه شکار و صید گونه ها ممنوع و در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی ضمن جلوگیری از شکار و صید و ورود به زیستگاه ها و مناطق حفاظت شده استان ،پیگیری قضایی بعمل خواهد آمد.
قلی نژاد در تکمیل این خبر گفت: هرچندکه تا این لحظه هیچ مراجعه یا ارتباطی با این اداره کل توسط شهروندان قطری برقرار نشده است. همچنین از مراجع ذیصلاح پیگیری کردیم .فعلا شماره گذاری متوقف و قصد شکار برای این افراد نامشخص است.
شایان ذکر است همیشه ورود اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس به کشور به قصد شکار نمی باشد و قطعا هرگونه شکار و صید گونه های جانوری و ورود به زیستگاه ها بدون مجوز ممنوع است.
  • نویسنده :
  • منبع :