19 دی: دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس که نود و هفتمین جدال تاریخ دو تیم است در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که بازیکنان و اعضای کادر فنی دو تیم اعتراض زیادی به قضاوت داور داشتند.
حساس ترین دیدار هفته هشتم بیست و یکمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر از ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه امروز شنبه ۱۳ آذر به قضاوت موعود بنیادی فر بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد که نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

این چندمین بازی استقلال و پرسپولیس است که به خاطر شیوع ویروس کرونا بدون حضور تماشاگر برگزار می شود.

کمال کامیابی نیا، سعید آقایی، امید عالیشاه، یحیی گل محمدی و مهدی ترابی از پرسپولیس در این دیدار از داور کارت زرد دریافت کردند. کوین یامگا، فرزاد مجیدی، محمدحسین مرادمند و آرش رضاوند هم از استقلال کارت زرد گرفت.

ترکیب تیم فوتبال استقلال: سید حسین حسینی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، جعفر سلمانی، روزبه چشمی(۷۴ آرش رضاوند)، مهدی مهدی‌پور، رضا آذری(۶۷ زبیر نیک نفس)، کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده و رودی ژستد(۸۹ ارسلان مطهری).

ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس: حامد لک، امید عالیشاه(۹۱ حامد پاکدل)، فرشاد فرجی، علی نعمتی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، کمال کامیابی نیا، مهدی شیری، وحید امیری، عیسی آل کثیر(۷۸ مهدی عبدی) و سعید آقایی.

جدال دو تیم با حملات استقلال که میزبان این بازی بود شروع شد و این تیم در سه دقیقه ابتدایی توپ را در زمین پرسپولیس حفظ کرد و یک موقعیت هم روی دروازه لک ایجاد کرد اما نتوانست خطر جدی را روی دروازه سرخپوشان ایجاد کند.

دقیقه ۷ : پرسپولیس پس از چند دقیقه تحت فشار بودن حمله ای را روی دروازه حریف پی ریزی کرد که ثمره اش یک ضربه کرنر بود و در برگشت توپ به مرکز زمین برگشت اما همچنان سرخپوشان توپ و میدان را در اختیار داشتند.

دقیقه ۱۰ : پس از دقایق ابتدایی که استقلال حملاتی را روی دروازه سرخپوشان پی ریزی کرد، از دقیقه ۶ به بعد سرخپوشان بازی را در اختیار گرفتند و چند حمله را روی دروازه آبی ها طراحی کردند که البته خطرناک نبود.

در دقیقه ۱۴ تیم فوتبال استقلال توسط رضا آذری موقعیتی را در قلب دفاع پرسپولیس ایجاد کرد و در شرایطی که حسین زاده پشت مدافع حریف صاحب توپ شده بود کمک داور اعلام آفساید کرد که این تصمیم مورد اعتراض فرهاد مجیدی قرار گرفت.

کمال کامیابی نیا در دقیقه ۲۴ نیمه اول به دلیل خطا روی روزبه چشمی اولین کارت زرد این دیدار را از موعود بنیادی فر دریافت کرد.

در دقیقه ۳۰ : دو تیم که دقایق قبل را با عطش زیادی برای رسیدن به گل دنبال می کردند، آرام تر بازی را دنبال کردند و هر چند توپ در رفت و برگشت بود اما موقعیت خطرناکی روی دروازه ها ایجاد نشد.

دقایق پایانی نیمه اول هم به رد و بدل شدن توپ های بی اثر در مرکز زمین و خطای بازیکنان روی یکدیگر گذشت و دو تیم نتوانستند موقعیت خطرناکی را روی دروازه ها ایجاد کنند تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

شروع نیمه دوم برعکس نیمه اول بود و این سرخپوشان بودند که بازی را تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه ۴۷ توسط وحیدی امیری صاحب یک موقعیت خوب شدند که ضربه سر این بازیکن با اختلاف اندکی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۵۰ یک ضد حمله خطرناک از پرسپولیس تا وحید امیری را در آستانه باز کردن دروازه استقلال قرار داد اما ضربه این بازیکن از داخل محوطه جریمه به بدن روزبه چشمی برخورد کرد تا بهترین موقعیت سرخپوشان از دست برود.

دقیقه ۵۵ : بازیکنان پرسپولیس یک ضربه کرنر را به استقلال هدیه کردند که ارسال این ضربه جدی ترین موقعیت را برای آبی ها به وجود آورد و ضربه سر ژستد را حامد لک روی خط دروازه برگرداند تا مانع از باز شدن دروازه اش شود.

در دقیقه ۶۲ حرکت وحید امیری یک موقعیت عالی دیگر برای پرسپولیس ایجاد کرد اما ضربه عرضی را حسین حسینی دفع کرد تا سرخپوشان در آستانه رسیدن به گل ناکام بمانند.

در دقایق میانی نیمه دوم برخوردهای بازیکنان با یکدیگر حاشیه هایی را ایجاد کرد که مهمترین آن خطای روزبه چشمی روی امید عالیشاه بود که داور خطا تشخیص نداد تا اعتراض کادر فنی سرخپوشان را به همراه داشته باشد و به خاطر ادامه اعتراض ها هم عالیشاه کارت زرد گرفت و هم یحیی گل محمدی.

دقیقه ۸۶ استقلال صاحب یکی از بهترین موقعیت های این دیدار شد که توپ ارسالی از جناح راست عرض دروازه را طی کرد و بدون این که بازیکنی روی آن تاثیر بگذارد به بیرون رفت. در این صحنه بازیکنان و کادر فنی استقلال اعتقاد داشتند روی ژستد خطای پنالتی صورت گرفته است.

در سومین دقیقه وقت اضافه استقلال صاحب یک ضربه کرنر شد که این ضربه را مهدی پور ارسال کرد اما ثمری برای آبی پوشان نداشت تا کار دو تیم با تساوی بدون گل به پایان برسد.

  • نویسنده :
  • منبع : مهر