19 دی: رییس جمهور گفت: مشکلات موجود در مسیر پرداختی، معوقات و همچنین دیگر مسایل پیشین پرستاران باید به زودی و به سرعت برطرف شود.
 آیت الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در جریان سفر به استان لرستان در دیدار صمیمی با جمعی از پرستاران لرستان که دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نیز به صورت ویدئوکنفرانس در آن شرکت داشتند، بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسول پیگیری معوقات، پرداختی های کادر درمان و مطالبات آنها است و اگر بودجه های موجود کافی نیست سازمان برنامه و بودجه در راستای رفع مشکل کمک کند.
وی با تاکید بر لزوم رفع مشکل پرستاران به مناسبت روز پرستار اظهار داشت: باید مشکلات این قشر با سرعت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نظام پرستاری بررسی، هرگونه تاخیر در این راستا گزارش و تمام خواسته های امروز پرستاران پیگیری و برطرف شود.
رییس جمهور گفت: معاون اجرایی رییس جمهور مسول پیگیری خواسته های امروز پرستاران است و امیدوارم که مسایل پرستاران رفع شود.
آیت الله رییسی اظهار داشت:موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و طرحی قابل بررسی است و امروز نیازمند۱۵۰ هزار پرستار هستیم و پرستاران شاغل  و افرادی که کارآزموده و با تجربه هستند دراولویت جذب قرار دارند.
وی ادامه داد: امیدورایم پرستاران همواره مهربان باشند و آستانه تحمل آنها نسبت به بیماران مبتلا به مریضی ها بالا باشد چراکه افرادی که به بیمارستان روی می آورند نباید بیش از غم بیماری دچار رنج و درد شوند و کوچکترین مشکل در بیمارستان برای انها غیرقابل تحمل است.
رییس جمهور عنوان کرد: تمام کارکنان دولت و نظام اداری کشور باید با مردم با مهربانی و روی خوش برخورد کند و پاسخ مردم را باید به موقع و جامع داد.
وی افزود: همراهان بیماران انتظار دارند که مشکل بیمار آنها به خوبی و به سرعت انجام شود و این وظیفه سنگینی است که باید همه کارکنان دولت و به ویژه پرستاران و کادر درمان برعهده دارند.
آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح روز جمعه به همراه برخی از وزرا و اعضای هیات دولت در یازدهمین سفر استانی خود وارد فرودگاه خرم‌آباد در استان لرستان شد.

  • نویسنده :
  • منبع :