19 دی: سخنگوی وزارت امور خارجه از گشایش‌های جدی در حوزه های مالی پولی و توسعه صادرات به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: در مورد خنثی و بی‌اثرسازی تحریم‌ها در روزهای آینده خبرهای خوشی داریم.
سعید خطیب‌زاده در گفت‌و گویی با بیان اینکه وزارت امور خارجه در تسهیل روابط اقتصادی در خارج از کشور نقش خود را ایفا می‌کند، گفت: وزارت خارجه یک ضلع از اضلاع دیپلماسی اقتصادی است و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مسوول مستقیم در این زمینه هم باید با ما همکاری داشته باشند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به توصیه‌های رییس‌جمهور به سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، اضافه کرد: رییس جمهور امروز ماموریت را مشخص کرده است.
خطیب زاده درباره گشایش‌های مالی، گفت: در حوزه‌های پولی، مالی و توسعه صادرات با کشورهای همسایه گشایش‌های جدی اتفاق افتاده و روابط اقتصادی با تاجیکستان در ۱۰۰ روز گذشته ۲.۵ تا ۳ برابر وسعت یافته است. در سفر اخیر رئیس جمهوری به ترکمنستان موانع مراودات اقتصادی با این کشور هم مرتفع شد.
به گفته  سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور، گشایش‌هایی در حوزه‌های پولی و مالی با برخی از کشورهای همسایه اتفاق افتاده است و در دست پیگیری است.
خطیب‌زاده یادآور شد: در مورد خنثی سازی و بی‌اثر سازی تحریم‌ها هم در روزهای آینده خبرهای خوشی اعلام خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :