19 دی: نائب رئیس اتحادیه کارگران مصر در خارج از این کشور، شنبه شب گفت که عربستان برای عمره گزاران خارجی شرایطی را اعلام کرده است.
«عادل حنفی» نائب رئیس اتحادیه کارگران مصر در خارج از کشور به شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت: تازه‌ترین شرط ورود به عربستان برای انجام مناسک عمره که از سوی آژانس امور عمره وزارت حج و عمره عربستان صادر شده، دو مورد است.
وی افزود: مورد اول اینکه اگر شخص به طور مستقیم از کشورهای مجاز وارد عربستان شود و دو دز از واکسن‌های فایزر، آسترازنکا، مدرنا و جانسون اند جانسون را تزریق کرده باشد، می‌تواند بدون نیاز به قرنطینه وارد سرزمین وحی شود.
حنفی ادامه داد: اما عمره گزارانی که از کشورهای مجاز می‌آیند اگر دو دز یکی از واکسن‌های سینوفارم، سینواک و کواکسین را زده باشند، سه روز قرنطینه می‌شوند و پس از آن آزمایش (PCR)گرفته می‌شود و در صورت منفی بودن، به طور مستقیم پس از روز سوم وارد سرزمین وحی می‌شوند.
نائب رئیس اتحادیه کارگران مصر در خارج از کشور افزود: اما اگر عمره گزار از مصر، اندونزی، هند، پاکستان، ویتنام و برزیل به عربستان بیاید سه حالت در مورد آنها مطرح است که نخستین حالت این است که اگر آنها دارای گواهی تزریق کامل دزهای یکی از واکسن‌های فایزر، آسترانزکا، مدرنا و جانسون و اند جانسون را داشته باشند بدون قرنطینه اجازه ورود به عربستان را خواهند داشت.
حنفی ادامه داد: در حالت دوم، افرادی که از کشورهای یاد شده راهی عربستان می‌شوند، در صورتی که دو دز یکی از واکسن‌های سینوفارم سینواک و کوواکسین را زده باشند و دارای گواهی مربوط به آن باشند، سه روز قرنطینه می‌شوند و سپس در صورتی که آزمایش پی سی آر آنها منفی باشد، اجازه ورود به مکه مکرمه را پیدا می‌کنند.
حنفی همچنین گفت: در حالت سوم عمره گزارانی که از ۶ کشور بالا به عربستان می‌آیند، دزهای یکی از واکسن‌های فایزر، مدرنا، سینوفارم، آسترازنکا، جانسون اند جانسون و سینواک را تزریق کرده باشند اما دارای گواهی معتبر نباشند، پنج روز قرنطینه می‌شوند و دو نوبت در روزهای اول و پنجم آزمایش پی سی آر می‌دهند و در صورت منفی بودن نتیجه، اجازه انجام عمره را خواهند داشت.
حنفی اعلام کرد: همه افرادی که برای انجام مناسک عمره راهی عربستان می شوند، باید حداکثر ۷۲ ساعت پیش از ورود به این کشور آزمایش پی سی آر بدهند و نتیجه آن منفی و شامل کد QR باشد.
وی در پایان اعلام کرد که این کد به معنای گواهی معتبر برای افردی است که از تمام کشورهای یاد شده در بالا می‌آیند که توسط وزارت بهداشت عربستان تایید شده و به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.


  • نویسنده :
  • منبع :