19 دی: دفتر سیریل رامافوزا رئیس جمهوری کشور آفریقای جنوبی اعلام کرد که رییس جمهوری این کشور به کرونا مبتلا شده و در قرنطینه قرار دارد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از "اسپوتنیک" در بیانیه دفتر رییس جمهوری آفریقای جنوبی آمده است: رامافوزا که کاملا واکسینه شده است، در شهر کیپ تاون در قرنطینه قرار دارد و تا هفته آینده تمام مسئولیت‌ها را به دیوید مابوزا واگذار کرده است.  
رامافوزا اخیراً از یک سفر یک هفته‌ای به نیجریه، ساحل عاج، غنا و سنگال بازگشته بود. دفتر رئیس جمهور آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد که وی در هر چهار کشور آفریقای غربی آزمایش کرونا انجام داده است.  
هنوز مشخص نیست رامافوزا به سویه اومیکرون ویروس کرونا که اخیرا در این کشور کشف شد، مبتلا شده باشد.  
آفریقای جنوبی اخیراً تحت تأثیر سویه اومیکرون ویروس کرونا قرار گرفته است و روزانه بیش از ۱۸ هزار مورد ابتلا به کرونا را ثبت می‌کند. بحران کنونی بیکاری در آفریقای جنوبی باعث شده است که با وجود گسترش موارد ابتلا به کرونا، وضع قرنطینه در این کشور پیچیده شود.  
تاکنون بیش از ۹۰ هزار نفر در آفریقای جنوبی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و در مجموع ۳.۲ میلیون نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند. آفریقای جنوبی دارای بیشتر موارد ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از این ویروس در قاره آفریقا است.  
بر اساس این گزارش، سویه جدید کرونا در حالی در جنوب آفریقا شیوع پیدا کرده است که تنها هفت درصد از جمعیت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی قاره آفریقا واکسینه شده‌اند.  
  • نویسنده :
  • منبع :