19 دی: روزنامه کیهان، بیانات رهبرمعظم انقلاب در خطبه نمازجمعه29 خرداد 1388 را بازخوانی کرده است.
رهبر انقلاب در این خطبه گفته اند:
بنده در نماز جمعه هیچ‌وقت رسمم نبوده است از افراد اسم بیاورم؛ امّا اینجا چون اسم آورده شده است، مجبورم اسم بیاورم. به‌طور خاص از آقای‌ هاشمی رفسنجانی، از آقای ناطق نوری من لازم است اسم بیاورم و باید بگویم.
آقای‌ هاشمی از اصلی‌ترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود؛ از مبارزین جدّی و پیگیرِ قبل از انقلاب بود؛ بعد از پیروزی انقلاب از مؤثّرترین شخصیّت‌های جمهوری اسلامی در کنار امام بود؛ بعد از رحلت امام هم در کنار رهبری تا امروز. این مرد بارها تا مرز شهادت پیش رفته. قبل از انقلاب اموال خودش را صرف انقلاب می‌کرد و به مبارزین می‌داد. این‌ها را جوان‌ها خوب است بدانند. بعد از انقلاب ایشان مسئولیّت‌های زیادی داشت: 8 سال رئیس‌جمهور بود؛ قبلش رئیس‌مجلس بود؛ بعد مسئولیّت‌های دیگری داشت.
در طول این مدّت هیچ موردی را سراغ نداریم که ایشان برای خودش از انقلاب یک ‌اندوخته‌ای درست کرده باشد. این‌ها یک حقایقی است؛ این‌ها را باید دانست. در حسّاس‌ترین مقاطع ایشان در خدمت انقلاب و نظام بوده.
من البتّه در موارد متعدّدی با آقای ‌هاشمی اختلاف‌نظر داریم، که طبیعی هم هست؛ ولی مردم نباید دچار توهّم بشوند، چیز دیگری فکر کنند.
البتّه بین ایشان و بین آقای رئیس‌جمهور از همان انتخاب سال ۸۴ تا امروز اختلاف‌نظر بود، الان هم هست؛ هم در زمینه‌ مسائل خارجی اختلاف‌نظر دارند، هم در زمینه‌ نحوه‌ اجرای عدالت اجتماعی اختلاف‌نظر دارند، هم در برخی مسائل فرهنگی اختلاف‌نظر دارند؛ و نظر آقای رئیس‌جمهور به نظر بنده نزدیک‌تر است.

  • نویسنده :
  • منبع :