19 دی: رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نسبت به انجام سفر به هشت استان در تعطیلی آخر هفته هشدار داد.
سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، به اشاره پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی گفت: از روز جمعه ۲۶ آذر تا پایان روز شنبه ۲۷ آذرماه سامانه بارشی وارد کشور می شود که موجب بارش باران، برف و مه شدید، کاهش دید و کاهش دما شده و احتمال انسداد برخی جاده ها، در استان های آذربایجان غربی، ارتفاعات تهران و البرز، شمال چهارمحال و بختیاری، کردستان، لرستان، شمال شرق خوزستان و ایلام وجود دارد.
وی ادامه داد: بر این اساس پایان این هفته زمان مناسبی برای سفر به این استان ها نیست و هموطنانی که نیاز به سفر ضروری دارند برای تردد به این استانها می بایست آمادگی لازم برای رانندگی در شرایط بارندگی را داشته باشند.
شیرانی ادامه داد: رانندگان در این شرایط لازم است مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد را در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی را در دستور کار خود قرار داده و در رعایت مستمر سرعت و سبقت به منظور پیشگیری از تصادفات هم دقت و توجه لازم را به عمل آورند.
به گفته وی، اطمینان از آماده بکار بودن خودرو در شرایط پیش گفته، سالم بودن برف پاک کن خودرو، داشتن زنجیر چرخ و سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر در این شرایط بسیار ضروری است. همچنین در این شرایط حذف سفرهای غیرضروری و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و حفظ آرامش و الزام در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در رانندگی برای شهروندان توصیه می‌شود.


  • نویسنده :
  • منبع :