۱۹دی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی نمونه ایثار و آزادی‌خواهی برای همنوعانش بود، گفت: بزرگداشت این شخصیت دینی و ملی، یکی از مهمترین مصادیق تعظیم شعائر دینی است.
حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در نشست خبری که امروز چهارشنبه در مورد بازخوانی «استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک جنگلی» در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از شخصیت‌هایی که با دغدغه‌های دینی و بر اساس بهره‌گیری و الگوبرداری از زندگی انسان کامل اهل بیت(س) سعی کرد عمر خود را در مسیر رضای خداوند و عزت مؤمنان صرف کند میرزا کوچک جنگلی یا به عبارت بهتر میرزای بزرگ ایرانیان است.

میرزا کوچک از مفاخر ایرانی-اسلامی است
وی گفت: حجت الاسلام والمسلمین یونس استادسرایی که به واسطه انقطاع از عافیت و رفاه طلبی یک مجاهدت تاریخی در جنگل‌های گیلان داشته و معروف به سردار جنگل شده است؛ یکی از نمونه‌های مفاخر و مشاهیر ایرانی-اسلامی است که می‌توان با توجه به سیر زندگی او در نظام بشری افتخار نمود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان تاکید کرد: میرزای جنگلی یکی از نمونه‌های حریت و آزادی‌خواهی، عزت طلبی و فداکاری و ایثار برای همنوعان خویش بوده است.
وی اظهار کرد: این عالم دینی ولو سن زیادی نداشته و صاحب اعتباریات علمی مشهور نبوده‌اند اما بسیار زیبا درس حریت، آزادی و مبارزه با ظلم و فساد و تبعیض را از حضرت سیدالشهدا(ع) آموخته بودند که خود قریب به این مضمون دارند که ما در این مبارزه به سیدالشهدا(ع) اقتدا نموده‌ایم.

حوزه علمیه با تکریم شخصیت‌های برجسته هویت جوانان را افزایش دهند
حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: حوزه علمیه و روحانیت اگر می‌خواهند استقلال، عزت و آزادگی نسل‌های جدید و آتیه این خط و بوم و کیان را حفظ کنند باید با تعظیم، تجلیل و بزرگداشت چنین شخصیت‌هایی زمینه ارتقای هویتی، سیاسی، اجتماعی و دینی جوانان را فراهم کنند.

تجلیل میرزا کوچک جنگلی سبب هویت‌بخشی به نسل جوان می‌شود
وی بیان کرد: یکی از زمینه‌های هویت بخش نسل جدید و آینده ما تکریم و تجلیل و تبیین الگوهای به روز و قابل دسترسی همچون شهدا من جمله شهدای روحانیت که نمونه‌ای از شهدای روحانیت میرزا کوچک جنگلی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان به هدف از برپایی همایش اشاره کرد و گفت: هدف ما معرفی این شخصیت بزرگ و ضد استعمار و ضد استبدادی به دنیا است و اینکه جوانان بدانند که این سرزمین دارای چه گنجینه‌های مهمی بوده است؛ لذا این یک ضرورت ویژه در وضعیت بحرانی هویتی حاضر است.

میرزا کوچک جنگلی رفاه و ثروت طلبی را فدای آسایش مردم کرد
وی گفت: میرزا عمری برای حفظ ایران تلاش کرد لذا بزرگداشت شخصیتی همچون میرزا کوچک، بزرگداشت ایران و بزرگداشت دینی است که پرورش دهنده چنین انسان‌هایی است که از رفاه طلبی و عافیت طلبی و خودخواهی و تکاثر ثروت و ارضای شهوت چشم پوشیدند و برای آسایش ملت سختی‌ها را به جان خریدند و غربت‌ها دیدند و مورد تهمت‌ها واقع شدند.
حجت الاسلام مهدوی گفت: سازمان تبلیغات استان گیلان در یکصدمین سالگرد شهادت این مجاهد فی سبیل الله و این روحانی مبارز، سه برنامه را در دستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: نخست با هدف برجسته نمودن شخصیت طلبگی میرزا کوچک و دینی اسلامی بودن نهضت جنگل مسابقات فراگیر در شبکه استانی گیلان برگزار شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: در بخش حرکت تبیینی میرزا کوچک جنگلی هم نشستی با ۴۰ تن از روحانیون، ائمه جماعات و مبلغین با هدف برجسته نمودن و دینی بودن نهضت جنگل برگزار شد.
وی ادامه داد: بر همین اساس سازمان تبلیغات گیلان در سومین حرکت خود به عنوان مقدمه کنگره بزرگی که سال آینده در استان گیلان برگزار می‌شود ۲۵ آذرماه همایشی را در قم برگزار می‌کند.

یکی از توطئه‌های نظام سلطه تحریف جنبش‌های دینی است
حجت الاسلام مهدوی گفت: یکی از توطئه‌های نرم نظام سلطه در دوران اخیر دست اندازی و تحریف جنبش‌های دینی و الهی است و در مورد میرزا کوچک جنگلی هم شبهاتی را ایجاد کردند و به این مرد بزرگ و دوستدار ایران و ایرانی صفت تجزیه طلب دادند.
وی افزود: در برهه‌ای شایعات سازی عمومی را پیش گرفتند به نحوی که به روستاییان القا می‌کردند که وی راهزن است و تهمت‌هایی می‌زدند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان ادامه داد: در دوره پهلوی به صورت غیرمستقیم نویسندگانی آثار مکتوب با سویه تحریف آمیز با گرایش‌های چپ و سوسیالیست را تألیف کردند که البته این حرکت‌های تحریف گونه در ادوار تاریخ بوده و در مورد نهضت انبیا هم صدق می‌کند.

آثار تحریفی قیام جنگل در کتاب‌فروشی‌ها به فروش می‌رسد
وی بیان کرد: هنوز هم این آثار در کتاب‌فروشی‌های ما به فروش می‌رسد که این یک ظلم بزرگ به نهضت مردمی و دینی میرزا کوچک است.
حجت الاسلام مهدوی اظهار کرد: مرامنامه نهضت جنگل هم جعلی است که توسط یکی از خائنان میرزا نوشته شده است که بر ما وظیفه ما است که واقعیت را مشخص کنیم همان گونه که آثار مکتوب میرزا نشان می‌دهد که وی دغدغه دینی داشته است.

آسیب جدی پس از انقلاب، تشریفاتی برگزار شدن برنامه‌ها بوده است
وی گفت متأسفانه پس از انقلاب هم یکی از آسیب‌های جدی تشریفاتی برگزار شدن برنامه‌ها بوده است لذا کمتر به میرزا کوچک پرداخته شده اما ما تلاش می‌کنیم تا دوران غربت وی رو به اتمام باشد.

در مدارس ما پترس هلندی از میرزا کوچک جنگلی پررنگ‌تر شده است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان تصریح کرد: ما در جنگ رسانه‌ای هستیم و رسانه‌های معاند با تمام همت و قدرت و ثروت به تخریب چهره‌ها و قهرمان‌های ما می‌پردازند و کتاب‌های درسی ما هم پترس فداکار هلندی را به عنوان الگو معرفی می‌کند در صورتی که حسین فهمیده‌های کشور خودمان آن‌گونه که باید پررنگ نشدند.

هویت ملت با غفلت از معرفی بزرگان آسیب می‌بیند

وی با تاکید بر اینکه ما قصد کمرنگ کردن ارزش‌های انسانی و الهی را نداریم افزود: برای حفظ و احیای هویت یک ملت حتماً باید داشته‌های آن ملت بزرگ داشته شوند درغیر این صورت اعتماد و هویت آن ملت دچار آسیب می‌شود و امروز بخشی از آثار این بحران را در جامعه می‌بینیم.

مدرسه یا خیابانی به نام میرزا کوچک جنگلی در قم نامگذاری شود
در این نشست مطرح شد که با توجه به شخصیت مجاهدانه و مبارزانه و ایران دوست میرزا کوچک جنگلی و نگاه مثبتی که امام راحل و شهید مدرس نسبت به ایشان داشتند خوب است که مدرسه یا خیابان یا معبری در قم به نام میرزا کوچک جنگلی نام‌گذاری شود.
لازم به ذکر است این همایش از ساعت هشت صبح روز پنج‌شنبه با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه و نمایندگانی از جنبش‌ها و گروه‌های مقاومت از جمله حزب الله لبنان، حرکت العمل الاسلامی و انصار الله یمن در مجتمع دارالولایه جمکران و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(س) برگزار خواهد شد.
این همایش با قرائت پیام مکتوب آیت الله العظمی نوری همدانی و با سخنرانی آیت الله رمضانی رئیس مجمع جهانی اهل بیت(س)، قائم مقام سازمان تبلیغات کشور، استاندار گیلان و نماینده ولی فقیه در استان گیلان برگزار خواهد شد.


  • نویسنده :
  • منبع :