19 دی: مقتدی صدر در بیانیه‌ای گفت که به جای تقلید از جشن‌ها و مراسمات موسیقی در مصر باید از آن‌چه «رشد و توسعه مصر در دوره عبدالفتاح السیسی» خواند، الگو گرفت.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای در خصوص تقلید از جشن‌ها و مراسمات رقص و موسیقی در مصر هشدار داد و گفت که اینگونه مسائل با فرهنگ و دین مردم عراق در تضاد است. 

به نوشته وبسایت روسیاالیوم، او گفت: به جای اینگونه مراسمات باید از تجربه مصر در دوره جدید به رهبری رئیس‌جمهور السیسی بهره برد و تجربه جدید مصر باید برای عراق عزیز مد نظر قرار گیرد. 

مقتدی صدر افزود: منظورم از تجربه مصر رشد و توسعه خدمات و آبادانی است که بر اساس افکار و اقدامات رئیس‌جمهور مصر عبدالفتاح السیسی به تدریج در حال وقوع است. 

او گفت که مصر توانسته پس از یک دوره خرابی، زخم‌های خود را التیام داده و طی یک برنامه منظم و مدون اقدام به بازسازی کند و همزمان با تقویت نقش ارتش بر تروریسم و تندروی غلبه یابد. 

بیانیه مقتدی صدر پس از آن صادر شده است که «محمد رمضان» خواننده مصری هفته گذشته کنسرت بزرگی را در بغداد برقرار کرد و بسیاری از محافل عراقی به برگزاری چنین مراسماتی در این کشور انتقاد کردند.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس