19 دی: شاخص کل بازار بورس امروز (شنبه، ۲۷ آذرماه) با ۱۲ هزار و ۳۳۶ واحد افزایش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۰۵ هزار واحدی قرار گرفت.
در معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۳۱۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۶۹۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با دو هزار و ۴۷۰ واحد افزایش به ۳۴۶ هزار و ۹۸۰ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۵۵۴ واحد رشد به ۲۱۸ هزار و ۲۵۳ واحد رسید.
شاخص بازار اول، ۱۲هزار و ۱۳۷ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۵هزار و ۹۵ واحد افزایش داشتند.
علاوه بر این در بین همه نمادها، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و  ۲۹۳ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۷۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۶۵۰ واحد، ایران‌خودرو (خودرو) با ۶۴۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۰۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۸۶ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۸۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۴۲۶ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۴۰۳ واحد و سایپا (خساپا) با ۳۶۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.
در مقابل پتروشیمی فناوران (شفن) با ۱۳۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با ۴۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۳۶ واحد و بهنوش ایران (غبهنوش) با ۳۳ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.
برپایه این گزارش، امروز نماد ایران‌خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) و پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)  در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک ‌میلیارد و ۸۱۵ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
امروز شاخص فرابورس بیش از ۱۵ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۵۸۶ واحد ثابت ماند.
همچنین در این بازار یک میلیارد و ۸۳۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.
امروز نمادهای پتروشیمی تندگویان (شگویا)، فرابورس ایران (فرابورس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، مجتمع جهان فولاد سیرجان  (فجهان)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) و صنایع مادیران (مادیرا) ‌ با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.
همچنین صنعتی مینو(غصینو)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، توسعه سرمایه و صنعت غدیر (سغدیر)، توسعه سامانه ی نرم افزاری نگین (توسن) و و پتروشیمی مارون (مارون) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

  • نویسنده :
  • منبع :