19 دی: عضو هیات تحقیق و تفحص از بانک‌ها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که قوه مقننه و دستگاه‌های مسوول اجازه نخواهند داد فرار مدیرعامل بانک لندن‌نشین شبیه خاوری تکرار شود.
«احسان ارکانی» روز شنبه با اشاره به تبعات فرار «محمود خاوری» ‌مدیرعامل اسبق بانک ملی به کانادا که کماکان گریبانگیر افکار عمومی است به خبرنگاران گفت: متاسفانه اخبار و اسناد منتشرشده حاکی از سکونت خانواده مدیرعامل یک بانک خصوصی در انگلیس و سفرهای متعدد وی به لندن است.
عضو هیئت تحقیق و تفحص از بانک‌ها در مجلس شورای اسلامی افزود: جای سوال جدی وجود دارد که چگونه چنین فردی صلاحیت در اختیار داشتن اطلاعات را دارد و مدیرعامل بانکی با میلیون‌ها سپرده‌گذار است و باید وزارت اقتصاد و بانک مرکزی توضیح دهند چگونه صلاحیت این مدیر بانکی تایید شده است.
ارکانی با بیان اینکه سفرهای متعدد این فرد به انگلیس در ۲ سال گذشته مشکوک است، گفت: زیان انباشته بالای بانک تحت مدیریت این فرد در دو سال اخیر و تعلیق نماد بورسی این بانک به علت عدم شفاف‌سازی طی ماه‌های گذشته تنها بخشی از عملکرد مدیرعامل لندن‌نشین در طول دوران مدیریتش است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: ضرورت دارد نهادهای نظارتی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد این موضوع را مورد توجه قرار دهند و در بررسی صلاحیت این فرد برای تصدی مسوولیت‌های مهم بانکی تجدیدنظر صورت پذیرد. البته مجلس و دستگاه‌های مسوول اجازه نخواهند داد تجربه تلخ فرار «محمود خاوری» تکرار شود.
به گزارش ایرنا، «محمود خاوری» مدیر عامل اسبق بانک ملی ایران و از مجرمان محکوم شده در اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی در مهر ۱۳۹۰ به بهانه مشکلات عصبی حادث‌شده و بیماری مزمن از مقام خود استعفا داد و به کشور کانادا که تابعیت آن را دارا بود گریخت.

  • نویسنده :
  • منبع :