19 دی: رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت، اعطای امتیاز به فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها برای امکان تغییر رشته و انتقال در آزمون سراسری را خلاف قانون اساسی عنوان کرد.
به گزارش روز شنبه از روابط عمومی سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت، احمد توکلی در نامه‌ای به رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، نوشت: به اطلاع می‌رساند داوطلبان آزمون‌های سراسری و خانواده‌های آنها نسبت به امکانات و سهمیه‌ها برای افرادی خاص معترض هستند.  یکی از این امتیازها که به امتیاز اعضای هیات علمی مشهور است امکان تغییر رشته و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی است. این نوع امتیازهای خاص خلاف قانون اساسی است.
رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت، افزود: دیوان عدالت اداری این مصوبه را از مصادیق نقض بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی دانسته و دو بار حکم لغو آن را صادر کرده است اما هر بار پس از لغو این مصوبه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور داده تا اجرای این مصوبه غیرقانونی تداوم یابد.
توکلی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۱ ایراد مصوبه ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی) که دیده‌بان شفافیت و عدالت پیش از این طی نامه شماره ۷۱۲-۱۰۰-د مورخ ۲۷ مهر به اطلاع شما رساند و جنابعالی طی نامه شماره ۸۱۰۰۵ مورخ ۲۹ مهر امسال دستور بررسی مجدد آن را صادر شد، همچنان پابرجاست؛ اما دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اصرار دارد که اجرایی شود.
وی خاطرنشان کرد: شعار جنابعالی در انتخابات مبارزه با فساد، رعایت عدالت و جلوگیری از رانت و ویژه‌خواری بوده است. بنابراین با عنایت به این موارد دستور فرمایید در راستای اجرای عدالت و جلوگیری از تبعیض در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که با همت جنابعالی و حضور مستمر شما فعال شده است، نسبت به اصلاح مصوبات یادشده اقدام عاجل صورت پذیرد.

  • نویسنده :
  • منبع :