19 دی: نخست وزیر پاکستان با انتقاد از رویکرد سختگیرانه ایالات متحده در قبال تحولات افغانستان، خطاب به آمریکا هشدار داد که هرج و مرج در افغانستان به نفع هیچ طرفی نیست و تبعات تشدید نابسامانی در این کشور تنها محدود به جمهوری اسلامی ایران و پاکستان نخواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا از سالن پارلمان ملی پاکستان در شهر اسلام‌آباد، «عمران‌خان» روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی با حضور وزیران خارجه کشورهای عضو از جمله وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای کمک به مردم افغانستان شد.
وی افزود: کمک به مردم افغانستان و تامین کمک‌های بشردوستانه به این کشور وظیفه مهم سازمان همکاری اسلامی و یک وظیفه مذهبی و عقیده‌ای برای ما محسوب می‌شود.
عمران‌خان تاکید کرد: پیش شرط تعیین کردن برای حاکمیت موقت در افغانستان روند تامین کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور را دشوار خواهد کرد.
وی خطاب به آمریکا گفت که باید در رویکرد خود بازنگری کند زیرا زمانی که افغانستان به دارایی‌های خود و یا سیستم بانکی دسترسی نداشته باشد، چگونه قادر به رفع بحران اقتصادی و اجتماعی در داخل خواهد بود.

  • نویسنده :
  • منبع :