19 دی: وزیر ارتباطات در یکی از شبکه‌های مجازی نوشت: در توسعه اینترنت ثابت، ١٠ سال تصمیمات غلط گرفته شده و برای جبران آن کار بزرگی در پیش داریم. توسعه اینترنت بر بستر فیبر نوری کیفیت اینترنت خانگی را بالا می‌برد و با کم شدن بار ترافیک شبکه‌های موبایل، کیفیت آنها نیز افزایش می‌یابد.
«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حساب اینستاگرام خود با انتشار پستی درباره وضعیت اینترنت ثابت، افزود: مشکلات موجود در شبکه ارتباطی کشور، دستاورد ریل‌گذاری غلط ١٠ سال گذشته است که بار اصلی ترافیک کشور به جای آنکه مثل همه جای جهان بر دوش اپراتورهای ثابت باشد، بر گرده اپراتورهای همراه گذاشته شده است.
زارع‌پور تصریح‌کرد: ظرفیت شبکه موبایل به‌طور ذاتی به دلیل محدودیت‌های فرکانسی، محدود است و پاسخ‌گوی این حجم از تقاضا نیست.
وزیر ارتباطات خاطرنشان‌کرد: شبکه ثابت در کشور توسعه نیافته است، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون در شاخص سرعت اینترنت خانگی در بین ۱۸۰ کشور رتبه ۱۴۲ را داریم.
وی گفت: کار بزرگی برای تغییر این ریل و توسعه ارتباطات پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری در پیش داریم تا هم کیفیت اینترنت خانگی را افزایش دهیم و هم با کم شدن بار ترافیک شبکه‌های موبایل، کیفیت آنها هم افزایش یابد.

  • نویسنده :
  • منبع :