19 دی: کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با اذعان به این موضوع که جمهوری اسلامی ایران به دلیل شرایط تحریمی و پاندمی کرونا و حضور گسترده اتباع افغانستانی در شرایط سختی قرار دارد؛ گفت: ایران به‌رغم این مشکلات با پذیرش حجم زیادی از مهاجرین در واقع به جامعه جهانی کمک می‌کند.
به گزارش روز دوشنبه از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فیلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در سازمان ملل در دیدار با  احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به اینکه کمیساریای عالی سازمان ملل بیش از ۴۰ سال است که در بحث اتباع و مهاجرین با ایران همکاری دارد؛ گفت: از زمانی که اتباع افغانستانی به ایران وارد شده اند تعامل و همکاری با ایران را شروع کرده‌ایم.
وی خطاب به وزیر کشور گفت: ما در زمانی با همدیگر ملاقات می‌کنیم که به علت تحولات اخیر در افغانستان مهاجرین بیشتری از این کشور به ایران سرازیر شده‌اند.
کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، هدف از سفر به ایران را توسعه همکاری‌ها برای کمک اتباع افغانستانی توصیف کرد و گفت: با طالبان هم وارد گفتگو شده ایم و تلاش می‌کنیم اقدامات ثبات بخش را در افغانستان شدت بخشیم تا روند مهاجرین به ایران کنترل شود.
گراندی افزود: در ماههای گذشته کمک‌های مالی بیشتری دریافت کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم در بحث ساماندهی اتباع در ایران کمک‌های بیشتری شود
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به صحبت‌های احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران؛ گفت: درخواست‌های ایران در حوزه کمک‌های بین المللی  قابل درک است و بارها این موضوع به سران اروپایی مطرح شده است.
کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در سازمان ملل  با وجود تحریم‌ها، ایران میزبانی مطلوبی از اتباع افغانستانی دارد.
گراندی وعده کرد همین امشب در دیدار با سفرای کشورهای اروپایی با جدیت بیشتری در خصوص مسئولیت پذیری اتحادیه اروپا مذاکره خواهم کرد.
وی به موضوع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: این کار موضوع را پیچیده کرده و خدمات به اتباع افغانستانی را دشوار ساخته است.


  • نویسنده :
  • منبع :