19 دی: دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) با هشدار نسبت به شیوع سویه اُمیکرون گفت: بهتر است برگزاری مراسم کریسمس لغو و از وقوع فاجعه ای بزرگتر جلوگیری شود.
"تدروس آدهانوم" دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: روند گسترش سویه اُمیکرون همچنان ادامه دارد و ضرورت دارد تا افراد مراسم و دورهمی‌های کریسمس را لغو کنند.
وی با بیان اینکه‌ کنسل کردن برگزاری یک مراسم و مهمانی بهتر از مرگ یک انسان است، افزود: همه ما از همه گیری بیماری ناراحت هستیم و می خواهیم در کنار دوستان و خانواده خود باشیم و به زندگی عادی برگردیم. سریع ترین راه برای انجام این کار این است که همه ما رهبران و افراد برای محافظت از خود و دیگران تصمیم جدی اتخاذ کنیم.
وی ادامه داد: در برخی موارد، این تصمیم جدید به معنای لغو یا به تاخیر انداختن برگزاری مراسم و تجمعات است. لغو یک رویداد بهتر از پایان یافتن یک زندگی است. بهتر است برگزاری دورهمی ها همین الان لغو شود و دیرتر جشن بگیریم تا اینکه الان بدون توجه به شیوع کرونا تجمعات و مراسم برگزار شود و بعدا غصه بخوریم.
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: شواهد موجود حاکی از آن است که سویه جدید کروناویروس به طور قابل توجهی سریعتر از نوع دلتا در حال گسترش است. داده ها حاکی از آن است که آمار افراد آلوده به این سویه بین ۱.۵ تا سه روز دو برابر می شود.
به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت هنوز زود است که در مورد خفیف تر بودن این سویه نتیجه گیری کنیم. همچنین مطالعات اولیه نشان می دهد این سویه نسبت به واکسن های موجود مقاوم تر است.
به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، شواهد فعلی حاکی از آن است احتمال بیشتری وجود دارد افراد واکسینه شده‌ یا بهبودیافتگان کووید-۱۹ به سویه اُمیکرون آلوده شوند.

  • نویسنده :
  • منبع :