19 دی: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: شهید ایرلو، طرفدار حل بحران یمن از طریق سیاسی بود و همواره بر این موضوع تاکید داشت.

حسین امیر عبداللهیان در مراسم تشییع حسن ایرلو سفیر ایران در یمن که عصر امروز در محل وزارت خارجه با حضور خانواده وی و تعدادی از مقامات وزارت خارجه و دوستان و همرزمان او در زمان جنگ تحمیلی برگزار شد، گفت: شهید ایرلو عاشق خدمت کردن بود و در مدت ماموریتش حتی یک روز نیز به مرخصی نیامد و برای رساندن پیام مردم مظلوم یمن از هیچ کوششی دریغ نکرد. 

امیر عبداللهیان با تسلیت شهادت حسن ایرلو به مقام معظم رهبری، مردم ایران و مردم یمن، گفت: شهید ایرلو دیپلماتی فهیم ،ورزیده و مسلط بود، او طرفدار حل بحران یمن از طریق سیاسی بود و در تمام مکاتبات خود بر این موضوع تاکید داشتند.

امیر عبداللهیان گفت: شهید ایرلو فرزندی بی ادعا و پرکار بود. مجاهدی نستوه بود. او ویژگی های منحصر به فردی داشت‌، او عاشق خدمت کردن بود .

وی ادامه داد: سه شب پیش دختر ایشان با من تماس گرفت و گفت: «شرایط خیلی سختی داریم. نه عکسی، نه فیلمی و نه اطلاعی از وضعیت پدر نداریم» این دقیقا در شرایطی بود که همه ما و همکاران من تلاش می کردند از آن طرفی که ۶ سال است مردم مظلوم یمن را بمباران می کند، مجوزی گرفته شود برای انتقال به موقع برادر جانبازمان، سفیر محترم مان، دیپلمات فرهیخته و پرکار ایران در یمن، تا بتوانیم ایشان را به موقع به تهران منتقل کنیم و مراحل درمانی ایشان تکمیل شود. کوتاهی کردند و ما این کوتاهی و این ظلمی که در حق این شهید بزرگ به عمل آمد را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

وزیرامور خارجه کشورمان گفت: شهید ایرلو در جایگاه شایسته یک دیپلمات، همواره واقعیت های صحنه یمن و نقشی که یمن می تواند در امنیت منطقه ای ما داشته باشد یادآور می شدند و همواره بر راه حل سیاسی یمن در مکاتبات و مصاحبه های خود تاکید می کردند .

  • نویسنده :
  • منبع :