19 دی: در پی جاری شدن سیل در برخی کشورهای آسیای شرقی، سخنگوی وزارت امور خارجه، کشته شدن شماری از شهروندان مالزی و فیلیپین را به دولت های این کشورها و بازماندگان قربانیان تسلیت گفت.
سعید خطیب زاده با اشاره به روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران با این دو کشور، ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان، برای مصدومین آرزوی سلامتی کرد.
در پی وقوع یکی از مهیب‌ترین سیل‌هایی که در دهه های اخیر در مالزی رخ داده است، دستکم ۱۴ تن کشته و ده ها هزار نفر آواره شده‌اند.
همچنین در پی وقوع طوفان در فیلیپین، آمار قربانیان مهیب ترین طوفانی که در سال جاری فیلیپین را درنوردیده به رقم ۳۷۵ تن رسیده است.
این طوفان مهیب به سقف خانه ها خسارت وارد کرد، موجب قطع و شکسته شدن درختان شد، خانه های چوبی را در هم کوبید، به زمین های کشاورزی خسارت وارد کرد و موجب جاری شدن سیل در روستاها شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، پلیس فیلیپین اعلام کرده است که دستکم ۳۷۵ تن بر اثر وقوع این حادثه جان خود را از دست داده، ۵۶ نفر نیز مفقود و دستکم ۵۰۰ نفر مصدوم شده اند. همچنین تاکنون بیش از ۳۸۰ هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

  • نویسنده :
  • منبع :