19 دی: مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان از توافق کشورهای ضامن صلح سوریه برای برگزاری نشست بعدی آستانه در اوایل سال میلادی آتی و در تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تاس، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت، روسیه، ایران و ترکیه  توافق کرده‌اند نشست بعدی آستانه در فوریه و مارس ۲۰۲۲ در تهران برگزار شود که به شرایط  بیماری کرونا بستگی خواهد داشت.
خاجی ادامه داد: برای این نشست برنامه‌ریزی شده است. خود را آماده می‌کنیم که خیلی زود در سال آینده آن را برگزار کنیم. اما در کل، توافق کرده‌ایم نشست را برگزار کنیم. به احتمال زیاد، بتوانیم این نشست را در فوریه یا مارس برگزار کنیم.
به گفته او، این موضوع در دستور کار مذاکرات آستانه در نورالسلطان بوده است و در بندی جداگانه در بیانیه نهایی این کشورهای ضامن صلح سوریه گنجانده خواهد شد.
این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا این نشست پیش از نشست وزرای امور خارجه این کشورها برگزار خواهد شد یا نه، بیان کرد: بله، ما در این باره به توافق رسیده‌ایم. سال آینده خواهد بود. در ژانویه یا اوایل فوریه یک نشست وزیران خواهیم داشت و بعد نشست آستانه به دنبال آن برگزار خواهد شد.
خاجی همچنین گفت: نشست بعدی آستانه ظرف چند هفته پس از نشست ترکیه، ایران و روسیه برگزار خواهد شد.
پیش از این، روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه در ۱ ژانویه ۲۰۲۰ نشستی مجازی درباره اوضاع سوریه داشتند و درباره نشستی حضوری در تهران در صورت بهبود شرایط بیماری همه‌گیر کرونا نیز صحبت کرده بودند.

  • نویسنده :
  • منبع :