19 دی: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید که به سرزمین اشغالی فلسطین سفر کرده است روز چهارشنبه به روزنامه اسراییلی "هاآرتص" در مورد مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۴ گفت : هنوز "فضا برای تلاش دیپلماتیک" و امکان پیشبرد یک توافق دیپلماتیک قطعی با ایران وجود دارد.
وی با فضا سازی علیه برنامه هسته‌ای ایران فشار و قاطعیت را برای تلاش دیپلماتیک در راستای حصول اطمینان از آنچه که عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی خواند، جزو سیاست های مورد نظر کاخ سفید برشمرد.
سالیوان در پاسخ به این سوال روزنامه اسراییلی مبنی بر اینکه "آیا آمریکا نیروی نظامی خود را علیه برنامه هسته‌ای ایران بسیج خواهد کرد؟" مدعی شد: تنها دو گزینه مطرح شده وجود ندارد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادعاکرد که ایالات متحده و دیگر قدرت‌های جهانی پشت درهای بسته یک ضرب‌الاجل برای مذاکرات هسته‌ای با ایران تعیین کرده‌اند که «طی هفته‌ها» به پایان می‌رسد.
سالیوان در سخنانی کوتاه در ابتدای دیدار خود با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شهر قدس گفت که تل آویو و واشنگتن بر سر یک "دو راهی حساس" در مورد مسائل مختلف امنیتی قرار دارند.
وی افزود: "مهم است که با هم بنشینیم و یک استراتژی و دیدگاه مشترک را ایجاد کنیم.
مقامات رژیم صهیونیستی نگران تمایل بیش از حد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای دستیابی به یک توافق موقت با ایران هستند. این رژیم با نگرانی از دستیابی به یک توافق در مذاکرات وین بین ایران و ۱+۴ اقدامات بسیاری را برای فضا سازی علیه برنامه هسته‌ای ایران انجام می‌دهد.


  • نویسنده :
  • منبع :