19 دی: رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، آخرین آمار ابتلا به کرونای اُمیکرون در استانهای کشور را تشریح کرد.
دکتر محمدمهدی گویا، با اشاره به اینکه تا صبح امروز ۲۶ مورد مبتلا به کرونای امیکرون در کشور شناسایی شده است، گفت: ۱۳ مورد در تهران و ۵ مورد در مشهد و ۵ مورد در هرمزگان است و در شهرهای دیگر هم تک تک وجود دارد و در بابل و اصفهان هم مواردی شناسایی شده است.
او تاکید کرد: ۱۲ مورد هم در آزمایشگاه داریم که ظرف روزهای آتی تعیین تکلیف می‌شوند.
گویا با تاکید بر اهمیت همزمان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون، ادامه داد: با تزریق دُز سوم واکسن کرونا احتمال ابتلا به بیماری به شدت کاهش می‌یابد.
همچنین ساعتی پیش سرپرست روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی کشور، اعلام کرد: امروز ۲مورد از نمونه‌هایی که تحت عنوان نمونه مشکوک به اُمیکرون به تهران ارسال شده بود قطعیت اُمیکرون بودنش ثابت شد و استان بوشهر نیز به جمع استان‌هایی که سویه جدید کرونا در آن وجود دارد اضافه شد.
بر اساس این اعلام، موارد مبتلا به سویه جدید کرونا شامل آقایی ۳۸ ساله ساکن بوشهر و سابقه سفر به دبی و خانمی ۳۶ ساله بدون سابقه سفر و ساکن بوشهر هستند.
مهندس محمد هاشمی افزود: موارد مبتلا با افرادی در ارتباط بوده‌اند که کارشناسان در بدو مشکوک بودن آن‌ها اطرافیان را در قرنطینه قرار داده‌اند.
  • نویسنده :
  • منبع :