19 دی: رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه۱۴۰۱ کل کشور گفت: در صورت تایید نهایی مصوبه مجلس درباره اصلاح نحوه بررسی لایحه بودجه از سوی شورای نگهبان، این کمیسیون از هفته بعد کار بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را آغاز می‌کند.
حمیدرضا حاجی بابایی روز سه شنبه با اشاره به تشکیل اولین جلسه این کمیسیون، گفت: تفاوت بررسی این لایحه بودجه با بودجه سال‌های گذشته در این است که پیش از این کلیات و جزییات لوایح بودجه در کمیسیون تلفیق بررسی و تصویب می‌شد و سپس برای نظرخواهی، کلیات آن در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می‌شد اما امسال کلیات لایحه بودجه ابتدا در کمیسیون تلفیق بررسی و سپس در صحن به رای گذاشته می‌شود.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: اگر کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق و صحن علنی تصویب شود، آنگاه برای بررسی جزییات به کمیسیون تلفیق ارائه خواهد شد، در غیر اینصورت لایحه بودجه به دولت بازگردانده خواهد شد تا بعد از اصلاح به مجلس ارسال شود.
حاجی‌بابایی افزود: طی هفته آینده بعد از بررسی‌ها گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در مورد کلیات لایحه بودجه به صحن علنی ارائه خواهد شد تا بعد از قرائت این گزارش‌ها، نمایندگان نظر خود را در مورد آن اعلام کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :