19 دی: حساب توییتری وزارت امور خارجه با بیان اینکه ترور شهید سلیمانی به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا انجام گرفت، نوشت: ایران، آمران و عاملان آن را به پای میز محاکمه خواهد کشاند.
در آستانه دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در حساب توییتری خود با انتشار فیلمی نوشت: ترور حاج قاسم سلیمانی با دستور مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا مصداق بارز تروریسم دولتی است و جمهوری اسلامی ایران، آمران و عاملان آن را به پای میز محاکمه خواهد کشاند.
به گزارش ایرنا، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود در ششم دی ماه در خصوص اقدامات وزارت امور خارجه پس از شهادت سردار سلیمانی، گفت:حمله تروریستی به شخصیتی که در خط مقدم مبارزه با تروریسم بود، استانداری دوگانه و نشانه ای دیگر از دروغگویی مدعیان مبارزه با تروریست تلقی می شود. وزارت خارجه بعد از این اقدام تروریستی و از ساعات اولیه اقدامات مختلف را انجام داده و تا روزی که مجرمان را به پیشگاه عدالت معرفی نکند از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. 
وزارت امور خارجه با ثبت موضع حقوقی کشورمان در مجامع حقوقی بین المللی به عنوان مبنایی برای اتخاذ مواضع و پیگیری های آتی تلاش نمود تا از اقدامات خصمانه احتمالی علی الخصوص در شورای امنیت سازمان ملل متحد جلوگیری نماید. 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: تا کنون به رغم صدها میلیون دلار تلاش جبهه استعمار و استکبار در نزد افکار عمومی جهان، محکومیت اخلاقی، حقوقی و سیاسی دولت ایالات متحده به خاطر دست زدن به این جنایت آشکار بوده است.تشکیل کمیته مشترک پیگیری موضوع بین ایران و عراق از دیگر اقدامات بوده است. یکی از خروجی‌های آن امضای سند مشترک در این زمینه بود.

  • نویسنده :
  • منبع :