19 دی: سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به فضاسازی برخی رسانه های بیگانه درمورد اظهارات مشاور رییس سازمان غذا و دارو درخصوص حذف ارز ترجیحی دارو در لایحه بودجه سال آینده، گفت: آزادسازی ارز ترجیحی برای بخش دارو نه در کوتاه مدت و نه در بلندمدت در دولت مطرح نیست.
به گزارش وبدا، مهندس محمد هاشمی افزود: متاسفانه این رسانه اقدام به تحریف خبر نموده و صحبت های ایشان مبنی بر انتقال یارانه ارز ترجیحی دارو به بیمه ها و یارانه سلامت در بودجه سال آینده را با عنوان حذف ارز ترجیحی تحریف نموده اند همانگونه که معاون اول رییس جمهور تاکید داشت، آزادسازی ارز ترجیحی برای بخش دارو نه در کوتاه مدت و نه در بلند مدت در دولت مطرح نیست.
وی اظهارداشت: ارز ترجیحی دارو تا پایان امسال با دستور رییس جمهور اختصاص می یابد و برای سال آینده، ممکن است پس از تصویب بودجه در مجلس، مابه التفاوت ارز دارو به سازمان های بیمه گر و یا به صورت یارانه سلامت منتقل شود.  
هاشمی افزود: وضعیت ارز دارو پس از طرح و تصویب بودجه سال آینده در مجلس مشخص می شود و تمام تلاش دولت، حفاظت از مردم و عدم تحمیل فشارهای ناشی از گرانی دارو بر مردم است.

  • نویسنده :
  • منبع :