19 دی: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: شناورهای ناجی این اداره کل و یک فروند لنج صیادی در ۲ عملیات همزمان ۱۲ ملوان را از خطر غرق شدن و مرگ حتمی در آب‌های خلیج فارس نجات دادند.
سیاوش ارجمندزاده روز جمعه در این ارتباط افزود: در عملیات نخست یک فروند موتور لنج باری که با ۶ سرنشین از دبی به سمت بندر ریگ گناوه در حرکت بود به دلیل شکستگی سکان و شرایط نامساعد جوی غرق شد.
وی بیان کرد: در همین راستا پس از دریافت درخواست کمک خدمه موتورلنج توسط مرکز کنترل بندر دیر، بلافاصله شناور ناجی ۸ به موقعیت اعزام و موفق شد هر ۶ نفر سرنشین موتورلنج را در حال غرق شدن در دریا نجات دهد و به سلامت به بندر دیر منتقل کند.
ارجمندزاده ادامه داد: اعلام اضطرار برای حادثه یاد شده ساعت ۴:۳۰ بود که پس از انجام عملیات نجات، سرنشینان شناور غرق شده ساعت ۵:۵۰ نجات پیدا کردند و به ساحل منتقل شدند.
وی عنوان کرد: در عملیات دوم نیز بنابر اطلاع مرکز کنترل بندر لاور، یک فروند موتور لنج باری که با ۶ نفر خدمه در مسیر دبی به گناوه در حرکت بود به علت شرایط نامساعد جوی غرق شد و یک فروند موتور لنج صیادی خدمه این شناور را نجات داد.
وی ادامه داد: در ادامه عملیات نجات با هماهنگی انجام گرفته ناجی ۱۸ از بندر عامری اعزام و در فاصله ۴۰ مایلی بندر عامری نفرات نجات یافته را تحویل گرفته و به بندر عامری انتقال داد.
ارجمندزاده افزود: در این عملیات ساعت اعلام اضطرار ۴ بامداد بود که شناور ناجی پس از رسیدن به محل حادثه ساعت ۹ موفق به انتقال سرنشینان به ساحل شد.
وی بیان کرد: انجام ۲ عملیات جداگانه و همزمان برای نجات ۱۲ سرنشین حکایت از توان و آمادگی قابل توجه نیروهای امداد و نجات دریایی استان بوشهر برای مقابله با حوادث احتمالی است.


  • نویسنده :
  • منبع :