19 دی: آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید گفت: موضوع مهمی که اهمیت زیادی در کشور دارد مساله کشاورزی است، این قشر در مضیقه هستند و در کنار تامین آب باید نسبت به رفع مشکلات کشاورزان و دامداران اهتمام جدی داشته باشید.
وی روز جمعه در دیدار با آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور، افزود: باید از نظرات کارشناسان و جوانان نخبه برای بهبود وضعیت کشاورزان بهره ببرید و با امید به آینده حرکت کنید.
این مرجع تقلید با ابراز خرسندی از سفرهای استانی و دیدارهای مردمی رییس جمهور، ادامه داد: دیدارهای رو در رو و اطلاع از مشکلات مردم عملی بسیار پسندیده و شایسته است.
وی اظهار داشت: با بیان روایتی از امام صادق(ع) که فاصله بین حق و باطل را چهار انگشت دانستند، بیان کرد: آنچه که گوش می شنود احتمال خطا در آن زیاد است ولی آنچه که به چشم دیده می شود به حق نزدیک تر است، لذا حضور شما در میام مردم موجب می شود بهتر از مشکلات مردم اطلاع کسب کنید.
وی با تاکید بر وجود کمبودها در جامعه بیان کرد: هر چقدر کمبودها جبران شود شایسته است،نباید طرح جدید عمرانی آغاز شود و در تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت ها را مد نظر قراردهید.
وی یادآور شد: موضوع آب و مدیریت منابع آبی کشور اهمیت فوق العاده ای دارد و ما در برخی مناطق که مشکل کمبود آب هم ندارند، باز شاهد عدم مدیریت صحیح هستیم که لازم است حساسیت نشان دهید.
وی در پایان به وضعیت نابسامان فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود: کم توجهی به موضوع فرهنگ دینی در جامعه اثرات نامطلوبی در جامعه گذاشته است که باید با برنامه ریزی صحیح اقدام عاجل صورت گیرد.


رییس جمهور: دولت به دنبال گره‌گشایی از کار مردم است 

آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور نیز در دیدار با آیت الله علوی گرگانی؛ گفت: مردم نباید نگران و دغدغه‌مند باشند چرا که دولت به دنبال گره‌گشایی از کار مردم است.

رئیسی به عزم دولت برای مهار کرونا اشاره کرد و افزود: در ابتدای کار دولت سیزدهم روزانه حدود ۷۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت می‌کردند، اما با اقدامات صورت گرفته بویژه با جهش در واکسیناسیون همگانی این آمار تا حد بسیار زیادی کاهش داشته‌است. 

وی با اشاره به وجود برخی کمبودها درکشور گفت: برخی عقب‌ماندگی‌هایی خصوصا در حوزه اقتصادی کشور داریم که تنها با همکاری تمامی نهادها و دستگاه‌ها و همچنین همراهی مردم رفع می‌شود. 

رییس جمهور با تاکید بر زمینه‌سازی اجرای عدالت در جامعه بیان داشت: باید با روحیه‌ای جهادی وارد میدان شد تا کارها پیش برود و مردم ببینند در جامعه کار صورت می‌گیرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم روز پنج شنبه وارد قم شد.

  • نویسنده :
  • منبع :