19 دی: یکی از مراجع تقلید شیعیان بر ضرورت حل ریشه‌ای و اساسی مشکل گرانی در کشور اشاره کرد و گفت: بعضی از شرکت‌های دولتی خود باعث گرانی هستند و برخی از کاسبان نااهل نیز به گرانی دامن می‌زنند.
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی روز جمعه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی رییس جمهور در قم، ایجاد امید در جامعه را مهم ترین مسأله در پیشرفت کشور دانست و افزود: مردم نسبت به شما امیدوار هستند.
این مرجع تقلید مساله قاچاق و واردات بی رویه از دیگر مواردی بود که وی بر حل آنها تاکید کرد و گفت: البته حل این مشکلات، زمان بر است، اما دولت ضمن توجیه مردم، برای حل آنها باید تمام سعی و تلاش خود را انجام دهد.
آیت الله مکارم شیرازی به گلایه شدید مردم از نظام بانکی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه بانک ها به مصوبات دولتی هم توجه نمی کنند که باید نسبت به اصلاح نظام بانکی کشور فکری اساسی صورت گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود قم را متعلق به تمام جهان اسلام و تشیع دانسته که به خاطر حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و حوزۀ علمیه، نیازمند به برنامه ریزی و توجه خاص دارد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم بر ضرورت اتمام طرح ها و پروژه های مهم در قم همانند فرودگاه و مترو اشاره کرد و بیان داشت: قم باید شهری آباد، منظم و آبرومند شود.
وی بر ضرورت تشکیل کارگروه فرهنگی جهت برخورد با برخی از مفاسد اخلاقی در قم و بر حل مشکلات کارگران برخی کارخانجات و شرکت ها تاکید کرد.
آیت الله مکارم شیرازی در پایان ابراز کرد: من برای موفقیت شما جهت حل مشکلات مردم و کشور دعا می کنم.

 

امکان رسیدن کشور به رشد اقتصادی هشت درصد وجود دارد

رییس جمهور نیز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: دولت در دو جبهه خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها فعالیت می‌کند و با فعالسازی ظرفیت‌های کشور امکان رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد وجود دارد. 

آیت‌الله سیدابراهیم اظهار داشت: با تلاش دولت برخلاف گذشته استقراض از بانک مرکزی انجام نمی‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم به صورت شبانه روز در حال فعالیت برای حل مشکلات مردم است، تصریح کرد: رفع مشکل کسری بودجه سالجاری از دغدغه‌های ماست.
آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم روز پنج شنبه وارد قم شد.

  • نویسنده :
  • منبع :