19 دی: استاندار بوشهر گفت: با توجه به برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در کشور قطر؛ تلاش می‌شود خطوط کشتیرانی و پروازی از این استان به مقصد قطر راه‌اندازی شود.
 احمد محمدی زاده روز شنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: برگزاری جام جهانی در قطر فرصتی است که باید از آن استفاده کرد.
وی بیان کرد: نزدیکترین مسیر از ایران به کشور قطر استان بوشهر است و در این ارتباط علاوه بر بنادر، پنج فرودگاه نیز در این استان وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.
محمدی زاده گفت: در شرایط سخت جنگ اقتصادی همه باید کمک کنند تا کشور از این شرایط سخت گذر کند و مردم در شرایط بهتری قرار بگیرند که مستلزم دستیابی به این شرایط همکاری و تعامل بخش خصوصی و دولتی است.
استاندار بوشهر با بیان اینکه صادرات غیرنفتی یکی از سیاست‌های مهم دولت به شمار می‌رود افزود: ارزآوری نیاز به توسعه صادرات دارد و در این راستا باید زمینه روان سازی صادرات بیش از گذشته فراهم و مشکلات و موانع این حوزه برطرف شود.
محمدی‌زاده تصریح کرد: باید با سیاست‌های تنظیم بازار ارزاق و نیازهای ضروری با هزینه و قیمت کمتری در اختیار مردم قرار گیرد.
وی مدیریت و همکاری مشترک بخش خصوصی و دولتی برای تحقق موارد یاد شده را مورد تأکید قرار داد و افزود: در این راستا باید به‌گونه‌ای مدیریت شود تا صادرات انجام  و ارزآوری افزایش یابد و   بازار داخلی تنظیم شود.
استاندار بوشهر با اشاره به صدور مجوز سفر دوم شناورهای سنتی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس گفت: با پیگیری انجام شده مجوز سفر دوم لنج‌های تجاری استان بوشهر برای فصل زمستان صادر و ابلاغ  و در دی، بهمن و اسفند لنج‌های استان‌ بوشهر می‌توانند سفر دوم خود را به کشورهای حوزه جنوبی خلیج‌فارس انجام دهند.
محمدی‌زاده با بیان اینکه لنج‌های تجاری استان خوزستان هم می‌توانند از این مجوز استفاده کنند گفت: باید به صادرات کالا با استفاده از لنج‌های تجاری توجه ویژه شود و روند صادرات از اسکله‌های استان بوشهر افزایش یابد.
وی در باره تحقق مطالبات بازرگانان بوشهری برای جلوگیری از کوچ آنها به دیگر استان‌ها اضافه کرد: باید کارگروهی متشکل از سازمان صنعت، معدن و تجارت، گمرک و اتاق بازرگانی تشکیل شود تا مشکلات بازرگانان و تاجران که منجر به مهاجرت این قشر به دیگر نقاط می‌شود، آسیب‌شناسی شود.
استاندار بوشهر با بیان اینکه برای توسعه صادرات در سال ۱۴۰۱ باید کارگروه تخصصی تشکیل شود ادامه داد: با برنامه‌ریزی باید نقش بوشهر در توسعه صادرات بیش از گذشته افزایش یابد و برنامه پیشنهادی در کارگروه تخصصی یاد شده تنظیم و ارائه شود.


  • نویسنده :
  • منبع :