19 دی: آمار تازه ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا هم اکنون از یک میلیون نفر در روز گذشته و این درحالی است که مقام ها هشدار می دهند شیوع سویه امیکرون در این کشور هنوز به اوج نرسیده است.
بنابر اعلام دانشگاه جانز هاپکینز برای نخستین بار در روز دوشنبه یک میلیون و ۸۰ هزار و ۲۱۱ مورد جدید در این کشور گزارش شد که بالاترین آمار روزانه در جهان است.
سویه امیکرون اکنون اکثریت موارد ابتلا در آمریکا را تشکیل می دهد.
همزمان جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که انتقادها از او در مورد مدیریت همه گیری بالا گرفته، خواستار ادامه تشکیل حضوری کلاس های درس در مدارس شده است.
در حالی که آمار مرگ و پذیرش بیمارستانی در آمریکا در هفته های اخیر خیلی پایین تر از نقطه اوج موج های قبلی بوده اما مواردی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان پیدا می کنند به تدریج در حال افزایش است.
دکتر آنتونی فائوچی، مشاور دولت در همه گیری گفت که این کشور اکنون شاهد "افزایش تقریبا عمودی" آمار شیوع است و افزود که نقطه اوج موج کنونی ممکن است تازه چند هفته دیگر از راه برسد.
با شیوع امیکرون همچنین برخی مناطق آموزشی در این کشور بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات زمستانی را به تاخیر انداخته اند. همزمان نگرانی هایی در مورد مشکلات تهیه کیت تست سریع برای دانش آموزان و آموزگاران وجود دارد.
به گزارش بی بی سی، مقام های بهداشتی ایالات مختلف گزارش می دهند که اکثریت موارد ابتلا به غیرواکسینه ها مربوط می شود و همچنین گفته اند شمار کودکانی که به دلیل ابتلا به کووید در بیمارستان بستری می شوند نیز در حال افزایش است.
 
  • نویسنده :
  • منبع :