19 دی: رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ توضیحاتی درباره ۳۰۰ پلاک قرمز مشخص شده در ۷ منطقه تهران اعلام کرد.
سرهنگ عبدالوهاب حسنوند، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا درباره اقدامات پلیس در قرارگاه اجتماعی گفت: در قرارگاه اجتماعی تکالیف بسیاری برای سازمان‌های مختلف تعیین شده است و وظایف دستگاه‌های مختلف مانند شهرداری، بهزیستی، سازمان زندان‌ها و… کاملا مشخص است.
وی با اشاره به وظایف نیروی انتظامی در قرارگاه اجتماعی ادامه داد: وظیفه نیروی انتظامی این است که پلاک‌های قرمز که در حوزه شهر تهران اشتهار به مصرف و مواد مخدر را دارد، شناسایی و مشخص کند.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خاطرنشان کرد: براساس اقدامات عملیاتی ما ۳۰۰ پلاک قرمز را شناسایی کرده‌ایم و استعلام‌های لازم از سازمان ثبت اسناد در خصوص این منازل اخذ شده است.
سرهنگ حسنوند تصریح کرد: پرونده این خانه‌ها کامل و مهیا شده است و به مراجع قضایی در این هفته تحویل خواهیم داد تا مراجع قضایی این ۳۰۰ پلاک را تعیین‌تکلیف کنند. این ۳۰۰ پلاک بیشتر در ۷ مناطق شهرداری تهران شامل منطقه ۱۲.۱۵، ۱۶.۲، ۴.۱۹ از جمله محله‌های شوش، دروازه غار، هرندی، خلاذیل و شرق هستند.
وی ادامه داد: همچنین برخورد با خرده‌فروشان، قاچاقچیان و جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر از دیگر وظایف ما است که ما به صورت روزانه این کارها را در دستور کار خودمان قرارداده‌ایم. تلاش ما این است که تا قبل از پایان سال تمام معتادان شهر تهران را اعم از منع پذیرش و سایر معتادان را جمع‌آوری و ساماندهی کنیم.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خاطرنشان کرد: سازمان‌ها همچنین در خصوص معتادان منع پذیرش که بیش از ۴۵۰۰ نفر هستند قول داده‌اند آنها را از نیروی انتظامی تحویل گرفته و ساماندهی و پذیرش کنند.
سرهنگ حسنوند در پاسخ به این سوال که شهرداری قرار بود ۵ هزار ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر ایجاد کند، آیا این ظرفیت ایجاد شده تا پلیس بتواند معتادان را برای بازپروری به آن‌ها تحویل دهد، گفت: شهرداری در حال حاضر این ظرفیت را در اختیار ما قرار نداده است و ما منتظر هستیم. قول‌های مساعدی شهرداری محترم در این زمینه داشته‌اند و ما امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

  • نویسنده :
  • منبع :