19 دی: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: با شناسایی ۴ مورد جدید ابتلا به امیکرون، شمار مبتلایان به این سویه جدید کرونا در قم به ۷ نفر رسید.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم، در گفت و گویی اظهار کرد: امروز چهار مورد جدید امیکرون در قم شناسایی شد که مجموع مبتلایان به این ویروس جهش یافته در استان به عدد ۷ رسیده است.
 
وی با اشاره به اینکه تشخیص زودهنگام و مراقبت‌های درست و به موقع، مهم است، افزود: علائم و درمان امیکرون با سویه قبلی یعنی دلتا برابر است. در این شرایط، نباید خودمراقبتی را فراموش کنیم.
 
محبی تصریح کرد: تزریق دز سوم واکسن تا ۸۰ درصد مؤثر و تهویه هوای محیط در اماکن سربسته مثل ادارات و مدارس تا ۹۰ درصد کاهنده است.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد:  طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع این سویه جدید کرونا(امیکرون) بسیار موثر است.
 
محبی با نگرانی از عادی انگاری در سطح جامعه گفت: در صورت زیاد شدن مبتلایان به امیکرون، تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها نیز افزایش می‌یابد،هدف ما پیشگیری قبل از درمان است تا بتوانیم جلوی انتشار ویروس را به سرعت بگیریم.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان گفت: هر فردی که علائم سرماخوردگی دارد، باید در اسرع وقت جهت انجام تست کرونا به مراکز ۹ گانه مراجعه نماید.
  • نویسنده :
  • منبع :