19 دی: یک دستگاه تانکر حامل سوخت مازوت شامگاه شنبه در نزدیکی شهر حسین آباد سنندج دچار حریق شد که در پی این حادثه تا کنون 3 نفر فوت و ۶ نفر مصدوم شده اند، این آتش سوزی به تعدادی از منازل و خودروهای شخصی نیز خسارت جدی وارد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، تعداد جان باختگان ناشی از انفجار تانکر حامل سوخت در حسین آباد سنندج به سه نفر رسیده است.

محمد فلاحی شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این حادثه متاسفانه منجر به جانباختن سه تن و مصدومیت و سوختگی ۶ تن شده است و مصدومان برای مداوا به مراکز درمانی سنندج منتقل شدند.
وی با بیان اینکه بر اثر این انفجار به ۲۵ منزل مسکونی و ۱۵ خودرو شخصی نیز خسارت وارد شده است، افزود: ساکنان این واحدهای مسکونی در جای امنی به طور موقت اسکان داده شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان یادآور شد: بعد از وقوع حادثه، ۹ تیم عملیاتی، هفت دستگاه آمبولانس و ۲ خودروی نجات هلال احمر به همراه ٢ دستگاه خودروی کمک دار آتش نشانی در محل حضور یافتند و اقدام به امدادرسانی کردند.
فلاحی با اشاره به اینکه گاز محلات نزدیک به حادثه به دلیل جلوگیری از وقوق انفجار قطع شده است، ادامه داد: پس از نشت یابی و اطمینان از رفع خطر، گاز این محلات وصل خواهد شد.
شهر حسین آباد در ۴۵ کیلومتری شمال سنندج واقع شده است.
  • نویسنده :
  • منبع :