19 دی: قیمت سکه امروز (سه‌شنبه، ۲۱ دی‌ماه) در بازار تهران با ۲۷۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید.
امروز، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش ۲۷۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به رقم ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد.
همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورد.
علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۱۴ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌ میلیون و ۲۶۳ هزار تومان شد.
همچنین قیمت اُنس جهانی طلا با هفت دلار افزایش قیمت نسبت به روز گذشته با نرخ یک‌هزار و ۸۰۵ دلار معامله شد.
به گزارش ایرنا، مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و انس جهانی است. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی از چهارشنبه گذشته پس از  مدت‌ها تثبیت قیمت در کانال ۲۷ هزار تومان، به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت و این کاهش قیمت‌ها موجب افت قیمت سکه در روزهای گذشته شده و حتی روز دوشنبه به کانال ۱۱ میلیون تومان بازگشت در حالی که سکه از شهریورماه در کانال ۱۲ میلیون تومان و حتی در برخی روزها ۱۳ میلیون تومان معامله می‌شد. 

  • نویسنده :
  • منبع :